Glargine עשוי להיות עדיף על Ultralente Insulin לטיפול בסוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

Glargine קשור להמוגלובין גליקוזילאט (HbA1c) נמוך מעט אך משמעותית ולפחות אירועים היפוגליקמיים לעומת ultralente insulin המשמש לטיפול בסוכרת מסוג 1, על פי תוצאות מחקר אקראי שפורסם בגיליון ינואר של Diabetes Care.

הזרקות מלוות בדרך כלל ע”י שינויים גליקמיים והיפוגליקמיה. מספר מחקרים הראו כי בהשוואה לאינסולין neutral protamine Hagedorn or isophane) NPH ), שימוש ב-glargine כאינסולין בזלי מסתכם בריכוזי HbA1c נמוכים יותר או ברי השוואה ותדירות נמוכה יותר של היפוגליקמיה לילית.

במחקר השתתפו 22 אנשים עם סוכרת מסוג 1 אשר לקחו זריקות אינסולין רבות ביום והיו להם רמות HbA1c של  7.8% או פחות וקיבלו באופן אקראי glargine או ultralente כאינסולין בזלי למשל 4 חודשים, עם aspart insulin השימש כ-prandial insulin. הרופאים אשר פיקחו על מינון האינסולין הסתירו את סוג האינסולין הבזלי. גיל הנבדקים הממוצע היה 44 ± 14 שנים, ו-55% היו גברים.

בהשוואה לטיפול ultralente, טיפול glargine נמצא קשור לרמות HbA1c נמוכות יותר (6.82 ± 0.13 לעומת 7.02 ± 0.13; הבדל 0.2 ± 0.08; P = .03), פחות שונות לילית (גלוקוז פלזמה, 49.06 ± 4.74 לעומת 62.36 ± 5.21 מג’/דציליטר; P = .04), ופחות היפוגליקמיה (24.5 ± 2.99 לעומת 31.3 ± 4.04 אירועים; P = .05), בעיקר בגלל פחות היפוגליקמיה ביום (P = .002). עם זאת, היפוגליקמיה רצינית וריכוזי גלוקוז ממוצעים היו זהים בשני הטיפולים.

מגבלות המחקר היו משך קצר, הוצאת שני משתתפים שלא השלימו את המחקר, סמיות חלקית, וחוסר כוח סטטיסטי לקבוע האם התוצאות היו טובות יותר או פחות לחולים אשר כבר השתמשו ב-glargine לפני הניסוי.

החוקרים מסכמים כי שימוש ב-glargine או ב-ultralente כאינסולין בזלי עשוי לתת בקרה גליקמית מצויינת, טיפול ב-glargine קשור ב-HbA1c נמוך במעט אך בצורה משמעותית ובפחות שונות גליקמית לילת והיפוגליקמיה.

התוצאות מצביעות על כך ש-glargine היוא יעיל ובטוח יותר מ-ultralente כאינסולין בזלי. 

Diabetes Care. 2005;28:10-14

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה