משרד הבריאות הבריטי מפרסם ”אזהרת בריאות ציבור” דחופה בהתייחס למטיילים החוזרים מהמקומות במזרח שנפגעו מהגל הצונמי, משה”ב בישראל מזהיר מפני נסיעה לאיזורים אלה

בעקבות אסון הגל הצונמי במזרח מפרסם משרד הבריאות הבריטי “אזהרת בריאות ציבור” דחופה הנוגעת לסכנת הדבקות ממחלות מדבקות מצד מטיילים החוזרים לאנגליה.

בהודעה מסבירים רשויות הבריאות שחלק מהמטיילים החוזרים לאנגליה עשויים להגיע לטיפול בבתי חולים או מרפאות. המידע שמציג משרד הבריאות הבריטי נועד להתריע בפני אנשי הרפואה ולסייע בידם לזהות סימנים וסימפטומים של מחלות שהמטיילים החוזרים עלולים לשאת איתם.

המידע מבוסס על עדכונים שנמסרו ע”י הסוכנות להגנת בריאות הציבור לאנשי מקצועות הרפואה, אשר פירוט נוסף ניתן לראות בכתובת האינטרנט הבאה: www.hpa.org.uk/hpa/news/articles/issues/2004/041230_tsunami_infect.htm 

וגם ב-www.hpa.org.uk/hpa/news/articles/issues/2004/041230_trav_adv.htm

מחלות גסטרו-אינטנסיאליות הינן הנפוצות ביותר בקרב מטיילים בתנאים נורמליים. מחלות אלה צפויות להופיע בשכיחות מוגברת במקומות שבהם הייתה פגיעה של הגל הצונמי. (למידע על איזורים אלה ניתן לעיין בכתובת הבאה: www.who.int/hac/crises/international/asia_tsunami/tsunami_sitrep2/en/

מטיילים עם סימפטומים גסטרואינטנסיאלים נדרשים לשמירת הגיינה כדי להפחית את הסיכון להדבקת המחלה לסביבתם הקרובה. יש צורך לאיבחון מיקרוביולוגי של כל מקרה.

הזיהומים הנפוצים ביותר אחרי שיטפון הם אלו אשר מועברים דרך מגע ישיר עם מיים מזוהמים כמו לפטוספירוזיס, פצעים וזיהומים עוריים, דלקות עיניים, אוזניים ואף, ודלקות גרון. 

מחלות כמו מלריה וקדחת דנגה עלולות להופיע גם בשכיחות מוגברת בתנאים סביבתיים קשים. כל קדחת או סוג של שפעת במטיילים חוזרים מאיזורים שהוכו ע”י הצונמי, בעיקר מלריה/קדחת דנגה צריכים להחקר. רופאים ראשוניים צריכים לקבל מידע וייעוץ מהמומחים למחלות זיהומיות בעת הצורך.

פרטים נוספים לגבי סוגי זיהומים שקורבנות הצונמי עלולים לפתח ניתן לקבל גם מה-WHO . http://www.who.int/hac/techguidance/ems/en/FloodingandCommunicableDiseasesfactsheet.pdf)

קלינאים מתבקשים לתעד את האיזורים בהם ביקרו מטיילים חוזרים וכל מידע מיקרוביולוגי או זיהוי מחלה אשר עשויים לסייע במחקר לגבי מחלות זיהומיות המיובאות מחוץ לארץ.

נוהלי בקרת זיהומים סטנדרטיים צריכים להתבצע לגבי מטופלים עם חשד למחלה זיהומית לרבות דיווח ליחידה להגנת בריאות הציבור.  

לדיווח ב-druginfo

בארץ משרד הבריאות הסתפק עד כה באזהרה מפני נסיעה לאיזורים מוכי אסון. בהודעתו מציין המשרד את המקומות: אינדונזיה, סרי-לנקה, האיים המלדיביים, מלזיה, בנגלדש והאיזורים שנפגעו בתאילנד והודו. מקומות אלו נמצאים בסכנה של זיהומים והדבקה במחלות זיהומיות.

להודעת משה”ב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה