שימוש בג’ל amethocaine עשוי להפחית את הכאב הכרוך במתן חיסון MMR (ה-Pediatrics)

על-פי תוצאותיו של מחקר אקראי שפורסמו לאחרונה, מריחה טופיקלית של ג’ל amethocaine מפחיתה את הכאבים הכרוכים בזריקות תרכיב החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR).

החוקרים כותבים כי בארצות-הברית ובקנדה, מומלץ על מתן של עד 20 זריקות חיסון לילדים במהלך 18 החודשים הראשונים לחייהם, אולם ההגנה שמספקים החיסונים כרוכה בכאב ובאי-הנוחות הכרוכים בהם. הם מסבירים שג’ל ה-Ametop (המכיל 4%amethocaine) הוא תכשיר מאלחד חדש יחסית המשפיע בתוך 30-45 דקות ולכן עשוי להתאים לשימוש במרפאות העמוסות.

מטרתו של מחקר כפול סמיות זה היתה לקבוע את יעילות ובטיחות השימוש בג’ל בהפחתת הכאבים במתן חיסון MMR תת-עורי בתינוקות בני שנה במסגרת הטיפול הניתן במרפאת החוץ.

ב-60 מתוך 120 הילדים שנרשמו למחקר בוצע מעקב באמצעות בדיקת טיטר הנוגדנים כעבור חודש. הנבדקים חולקו אקראית לקבלת 1 גר של amethocaine או של פלצבו למריחה כ-30 דקות לפני מתן החיסון.

בסקאלת ה-Modified Behavioral Pain (ה-MBPS) התקבלו דרוגים ממוצעים של 1.6 ± 1.5 בקבוצת ה-amethocaine ושל 2.2 ± 2.3 בקבוצת הפלצבו. בשתי הקבוצות התקבלו שיעורי הצלחה דומים של החיסון (88% לעומת 87%). הופעת תגובה מקומית בעור היתה שכיחה בקבוצת ה-amethocaine.

החוקרים כותבים כי amethocaine הפחית את הכאב הכרוך במתן החיסון בתוך 30 דקות מעת השימוש בו, כמחצית מהזמן הדרוש בשימוש ב-lidocaine-prilocaine. הם מסבירים כי קיצור פרק הזמן הופך את השימוש במאלחש מקומי כמו amethocaine לבר-יישום במרפאות העמוסות וביחידות החירום.

ג’ל amethocaine זמין כיום באוסטרליה, קנדה, ניו-זילנד ובריטניה, אך טרם אושר לשימוש בארצות הברית.

Pediatrics. 2004;114:e720-e724

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה