דיאטה עשירה באומגה 3 וטיפול סביבתי בקרדית אבק מפחיתים תגובות אלרגיות בתינוקות (Journal of Allergy and Clinical )

צריכה של חומצת שומן מסוג אומגה 3 והפחתת רמות של קרדית האבק עשויים למנוע את ההתפתחות של רגישות אלרגיות ומחלות בדרכי הנשימה בתקופת הילדות המוקדמת. כך עולה ממחקר חדש המתפרסם במהדורת אוקטובר של ה-Journal of Allergy and Clinical Immunology .

מחקרים הנוגעים ליעילות הטיפול הסביבתי בבית כדי למנוע או להקטין חשיפה לקרדית האבק פורסמו, וגם אצלנו, כאן לאחרונה סקר ד”ר קובי שדה עבודה מה-New England J of Medicine . ואולם, פחות עדויות יש על השפעתה המגינה של חומצת השומן אומגה 3 כטיפול מניעתי ראשוני לאסתמה ומחלות אלרגיות.

במחקר אקראי ומבוקר החוקרים בדקו את ההשפעה על ילדים,  עם היסטוריה משפחתית של אסתמה,  של דיאטה עשירה באומגה 3 יחד או במקום טיפול סביבתי בקרדית האבק.

השתתפו 526 ילדים בגילים של  עד 3 שנים.

מהתוצאות עולה שלא היה הבדל בשיעור התפתחות אסתמה או צפצופים בין הטיפול בקבוצת הביקורת וקבוצת הטיפול. עם זאת, בקבוצת הילדים שסבלה מאלרגיה אטופית,  נמצא שילדים בקבוצת הטיפול הפעיל שכלל דיאטה חוו 10% פחות אירועי שיעול. בילדים ללא אלרגיה אטופית לא היה הבדל משמעותי בין קבוצות הטיפול.

מבין הילדים בקבוצת ההמנעות מחשיפה לקרדית אבק הייתה ירידה של 7.2% באירועי רגישות לקרדית האבק.

מכנזים אפשרי לאפקט ההגנה של אומגה 3 הוא הירידה בחומצה הארכדונית הגורמת לחסימה של  מתווכים דלקתיים, כמו פרוסטגלנידים ותורמבוקסנים. מתווכים אלה מקלים על תנועתם במערכת הנשימה במחלה אטופית וגורים לעלייה ברגישות לשיעול ע”י עלייה בשיחרור רצפטורי שיעול.

החוקרים מסכמים כי הנתונים מצביעים על כך שהתערבות פשוטה וקלה ויישום עשוייה להוות תפקיד במניעת התפתחות של רגישות אלרגית ומחלות נשימה בילדים קטנים.

J Allergy Clin Immunol 2004;114:807-813.

לדיווח ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה