תחקיר ערוץ 10 על פרשת רמדיה – שנה אחרי: יש עוד ילדים ואין שום מעקב מסודר מצד משרד הבריאות

בכתבת תחקיר נוקבת הציגה הערב מערכת החדשות של ערוץ 10 תחקיר נוקב על פרשת רמדיה – שנה אחרי. בין העובדות החדשות, ויש לאמר , גם המטרידות מאוד הוצגו הנקודות הבאות:


  •  יש כנראה יותר נפגעים  מה-24 התינוקות, “ילדי רמדיה”, הנמצאים ברשימת הנפגעים.

  •  חברת רמדיה לפי טענות התחקיר ניסתה לחבל בחקירה. (החברה מכחישה) .

  •  לפי גירסת המשטרה הטענה שלרמדיה לא היתה כל נגיעה לתהליך הייצור אינה נכונה, החברה הייתה מעורבת בבחירת המרכיבים והגדרת הפורמולה והשינויים בה.

  •  והחמור מכל – נראה שנכון להיום  לא מתבצע כל מעקב מסודר ויזום אחר תינוקות שניזונו מרמדיה צמחית באותה תקופה. עובדה זו מצטיירת כמחדל גדול נוסף של משרד הבריאות , שעל חלקו בפרשה כמי שהיה צריך לשמש כגורם הבקרה וההתראה יש כידוע לא מעט סימני שאלה.

  •  לנושא זה חשיבות רבה מאוד לאור העובדה שייתכן שחלק שמהתינוקות עלולים לפתח את התסמינים והליקויים בגין החוסר בתיאמין בשלבי התפתחות מתקדמים יותר, ואז למהירות האיבחון יכולה להיות השפעה גדולה על סיכויי הטיפול והריפוי. חייבים לציין עם כל הסימפטיה שיש למנכ”ל המשרד, הפרופ’ אבי ישראלי, שהתראיין במסגרת הכתבה, שהתשובה שנתן לשאלה “מדוע אין מעקב יזום ומסודר ?”, לפיה “כל הורה של תינוק שניזון באותה תקופה מרמדיה צמחית מוזמן לפנות לרופא הילדים שלו וזה ידע מה צריך לעשות…” וגם “…שיש להגדיר את המתודולוגיה של המעקב…” נשמעו לא משכנעות וקבילות.  הרי לא מדובר כאן כרגע במחקר אקדמי גרידא, אלא במעקב מונע שמטרתו להתריע בזמן על הפרעות אפשריות בקבוצת התינוקות אשר עצם השימוש ברמדיה צמחית הופך אותם בהגדרה לקבוצת סיכון.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה