טיפול ברגיעה עשוי להקל על הכאבים לאחר ניתוח (J Adv Nur)

ממצאי מחקר מעידים כי טיפול ברגיעה בהנחית קלטת שמע עשוי להפחית את הכאבים לאחר ניתוח בחלל הבטן.

החוקרים מצאו כי בקרב 102 חולים שעברו ניתוח בבית חולים בתאילנד, באלו שקיבלו טיפול רגיעה קצר לאחר מכן נצפתה ירידה מיידית ברמת הכאבים.

ההתערבות כללה קלטת שהכילה הוראות המנחות את החולים ברגיעה של שרירי פלג הגוף התחתון ואז של שרירי פלג הגוף העליון. החולים חולקו באקראי לקבוצת ההתערבות שהאזינה לקלטת במהלך 15 דקות לאחר ההליכה הראשונה לאחר הניתוח ולקבוצת פלצבו שפשוט נחה לאחר ההליכה.

מיד לאחר מכן, החולים נעזרו בסקאלות ודירגו את רמת הכאבים ואת רמת המצוקה שלהם. החוקרים מצאו כי טיפול ברגיעה הפחית את תחושת הכאב והמצוקה בכ-55% בהשוואה לקבוצת הפלצבו (p = 0.001).

אחת החוקרות, ד”ר Good, מסביר כי הירידות ברמת הכאבים והמצוקה היו משמעותיות ועלו על תוצאות מחקרים קודמים שבחנו את השפעות רגיעת הלסתות.

חלק מהיתרונות עשוי לעלות, לדבריה, מתשומת הלב הניתנת לכל הגוף במהלך הטיפול. בנוסף, היא מסבירה, טיפול ברגיעה עשוי להקל על הכאבים גם באמצעות הפחתת השפעת מערכת העצבים הסימפטטית על מנגנוני הכאב.

היא סבורה גם כי כאשר דעת החולים נתונה לרגיעת השרירים, היא מוסחת מתחושת הכאב שהם חווים.

ד”ר Good מציינת כי לא ידוע עד כמה תהיה התערבות זו יעילה בחולים מתרבויות אחרות, משום שתושבי תאילנד מורגלים לעיסוק במדיטציה ולכן יתכן שהם פתוחים יותר לטיפול ברגיעה.

היא מסכמת כי שווה לחקור את הטכניקה בארצות-הברית ובמקומות אחרים, ומציינת כי באמצעות שימוש בקלטת הדרכה הטיפול קל ליישום וניתן להוסיפו לטיפול התרופתי הרגיל בכאבים.

J Adv Nur 2004;48:140-148.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה