מתן תת-לשוני של אימונו-תרפיה מפחית את הופעת האסטמה בילדים אלרגים (J Allergy Clin Immunol)

מתן תת-לשוני של אימונו-תרפיה עם מיצוי אבקות העשב העיקריות לפני ובמהלך עונת האבקנים במשך 3 שנים ברציפות משפר את סימפטומי דלקת האף האלרגית העונתית ומפחית את התפתחות האסטמה בקרב ילדים אלרגים לאבקת דשא.

אחד החוקרים, ד”ר Burastero , מסביר כי הממצאים מאמתים ומרחיבים תוצאות קודמות שהראו כי זריקות אלרגיה לא רק משפרות את סימפטומי קדחת השחת, אלא גם מונעות הופעת של אסטמה יחד עם השלכותיה הכרוניות האפשריות.

החוקרים כותבים כי מתן תת-לשוני של אימונו-תרפיה הוא חלופה בטוחה ויעילה למתן זריקות אימונו-תרפיה.

במחקר השתתפו 113 ילדים בגילאי 5-14 שנים שסבלו מקדחת השחת בשל אבקת דשא, אך לא מאסטמה עונתית. הנבדקים חולקו באקראי ובגלוי לקבוצת ביקורת שקיבלה טיפול סימפטומטי רגיל על-פי הצורך (cetirizine, loratadine, nasal budesonide, ו-salbutamol) ולקבוצה שקיבלה אימונו-תרפיה במתן תת-לשוני.

בשלב הראשון ניתנה אימונו-תרפיה בהדרגה החל מאמצע פברואר בטיפה אחת מתחת ללשון פעמיים ביום ועד ליום ה-15 בו ניתנו 5 טיפות. בהמשך קיבלו הילדים 5 טיפות של החיסון נגד אבקת דשא פעם ביום, 5 פעמים בשבוע עד לסוף יוני. שני השלבים חזרו על עצמם במהלך 3 שנות המחקר.

ילדים בקבוצת האימונו-תרפיה צרכו פחות תרופות אנטי-אלרגיות בשנה השניה ובשנה השלישית למחקר ונמצאה בהם נטיה לרמות נמוכות יותר של דרוג הסימפטומים האלרגים.

כעבור 3 שנים, התפתחה אסטמה במספר גדול משמעותית של ילדים בקבוצת הביקורת, בהשוואה לילדים בקבוצת האימונו-תרפיה, עם ערך OR מותאם של 3.8.

ד”ר Burastero מסביר כי כעת ברור שקיים קשר הדוק יותר ממה שהיה ידוע בעבר בין קדחת השחת לבין אסטמה. הוא מוסיף כי כ-20% מהסובלים מקדחת השחת מפתחים אסטמה בהמשך חייהם.

לדבריו מתן תת-לשוני של אימונו-תרפיה, שנמצא בטוח ויעיל, יעלה את היענות הילדים החולים והוריהם לטיפול, בהשוואה למתן הזריקות התקופתיות, ולכן מספר גדול יותר של חולים יהנו מיתרונות הטיפול.

J Allergy Clin Immunol 2004;114:851-857.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה