פאצ’ טסטוסטרון משפר את התפקוד המיני של נשים פוסטמנופאוזליות (מתוך הכנס השנתי של ה- American Society for Reproductive Medicine )

פאצ’ של טסטוסטרון (המשווק בארה”ב תחת שם המותג Intrinsa מגביר את החשק המיני של נשים פוסטמנופאוזליות, כך עולה ממחקר שביצעה חברת Proctor and Gamble אשר הוצג בועידת החברה האמריקאית לרפואת פריון.

המחקר כלל 549 נשים בגילאים 40 עד 70 עם בעיות בתפקוד מיני אשר חולקו באופן אקראי לפאצ’ טסטוסטרון או פלצבו, שהיה בשימוש פעמיים בשבוע למשך תקופה של 24 שבועות. כל הנשים טופלו גם ב-HRT . בשתי הקבוצות דווח על שיפור בחי המין במהלך המחקר, אך השיפור היה גדול יותר בקבוצת הטיפול בפעיל:  73% בהשוואה ל-19% בקבוצת הפלצבו. שיעור הנשים שדיווחו על שיפור היה 40% בקבוצת הטיפול בפעיל, לעומת 20% בקבוצת הפלצבו.

נשים בקבוצת הטיפול הפעיל דיווחו על פחות חרדה ומתח באשר לחיי המין שלהם בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת: 52% בהשוואה ל-28%.  לנשים בקבוצת הפלצבו נרשם גידול ממוצע בפעילות המינית של אפיזודה אחת מידי חודשיים, וזאת בהשוואה לעלייה של אפיזודה אחת לכל שבועיים בקבוצת הטיפול הפעיל.

מס’ נשים בקבוצת הטיפול הפעיל חוו אדמומיות במקום שבו הוצמד הפאצ’, וכן 10% מהנשים בקבוצה הפעילה סבלו באופן קל משעירות על הפנים בהשוואה ל-6% מקבוצת הביקורת. הפאצ’ צפוי להיות מאושר לשיווק גם באירופה בשנה הקרובה.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה