דיאטה דלה בפחמימות משפרת את השליטה ברמות הסוכר בדם בחולי סוכרת (Diabetes)


ממחקר בהיקף קטן עולה שבקרב חולי סוכרת מטיפוס 2 שלא קיבלו טיפול תרופתי, צריכה של דיאטה עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות למשך 5 שבועות היתה קשורה בירידה משמעותית ברמות הגלוקוז בדמם.

במחקר השתתפו 8 גברים הסובלים מסוכרת מטיפוס 2 אשר במשך 5 שבועות ניזונו מדיאטה שיחס הפחמימות לחלבונים ולשומנים שבה עמד על 20/30/50 או מדיאטה שבה היחס עמד על 55/15/30 (בקרה). לאחר מכן עשו החולים הפסקה של 5 שבועות ועברו לצרוך את הדיאטה השניה למשך 5 שבועות נוספים.

הדיאטה דלת הפחמימות תוכננה לשמור על המשקל ובמקביל לא לגרום לקטוזיס, היא כונתה דיאטה של low-biologically-available-glucose (LoBAG).

רמות הגלוקוז הממוצעות (ב-24 שעות) בדם החולים לאחר 5 שבועות הדיאטה היו 126 mg/dL לאחר דיאטת ה-LoBAG ו-198 mg/dL בקרב קבוצת הבקרה. רמות ה-HbA1c היו 7.6 ו-9.8 בהתאמה. החוקרים ציינו שרמות ה- HbA1c עדיין היו במגמת ירידה לאחר דיאטת ה- LoBAG והם העריכו שהן היו מגיעות לרמה של 5.4-6.4.

שינויים נוספים שנצפו בעקבות דיאטת LoBAG היו ירידה של רמות האינסולין ועליה ברמות גלוקגון. לא חל כל שינוי ברמות הכולסטרול בעקבות הדיאטה שנבדקה.

 

מהתוצאות הסיקו החוקרים שדיאטת LoBAG עשויה להפחית בצורה משמעותית את רמת הגלוקוז בדם וכתוצאה מכך גם את רמות ה-HbA1c בקרב חולי סוכרת מטיפוס 2.

Diabetes 2004;53:2375-2382

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה