גליבק במינון 400 מ”ג פעמיים ביום משיג שיעורי הישרדות ללא התקדמות מחלה גבוהים יותר ממינון חד יומי בחולי GIST (מתוך ה- LANCET )

הטיפול ב-Imatinib (גליבק) בסרטן סטרומה במערכת העיכול (GIST ) אושר ומקובל כיום, ואולם עד למחקר זה לא היה ברור אם יש הבדל בין מינון של 400 מ”ג ליום, או 800 מ”ג ליום. במחקר זה המוצג במהדורה האחרונה של ה-LANCET בחנו החוקרים את ההבדלים בין שני המינונים.

התוצאות הראו שיעורי תגובה דומים, אך במבחן של הישרדות ללא התקדמות המחלה למינון הגבוה יותר היה יתרון.

השתתפו 946 מטופלים עם GIST שחולקו אקראית לקבוצת טיפול של גליבק 400 מ”ג פעם ביום, ו-400 מ”ג פעמיים ביום. לחולים בקבוצה הראשונה שאובחנו עם התקדמות המחלה הוצע לעבור לטיפול במינון הגבוה יותר.

נמצא שבתקופת החציון למעקב של 760 יום, ב-56% מקבוצת המינון הנמוך יותר הייתה עדות להתקדמות המחלה, לעומת 50% בקבוצת המינון הכפול.

שיעור תופעות הלואי היה גבוה, 99% , בשתי הקבוצות. כמו כן הטיפול היה סביל בשתי הקבוצות במידה דומה.

תגובה מלאה לטיפול הושגה בקרב 5% מהמטופלים, תגובה חלקית בקרב 47% ומצב יציב בקרב 32% נוספים, ללא הבדל בתגובה בין שתי הקבוצות. זמו המחצית לתגובה טובה לטיפול היה 107 ימים.

החוקרים מסכמים איפוא שמבחינת השגת תגובה והיענות לטיפול אין הבדל בין מינון 400 מ”ג פעם ביום, או פעמיים ביום, אך מבחינת שיעורי הישרדות ללא התקדמות מחלה, למינון של 400 מ”ג פעמיים ביום היה יתרון מובהק ומשמעותי.

Lancet 2004; 364: 1127-134

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה