ניטור עורי מספק מדידות גלוקוז תכופות (Diabetes Care)

חוקרים מדווחים כי באמצעות העברת בזרם חשמלי חלש דרך העור, יכול מכשיר ה-GlucoWatch Biographer לספק עד שלוש מדידות גלוקוז בשעה עם רמת דיוק הניתנת להשוואה לזו המושגת באמצעות דגימות דם הנלקחות בדקירת האצבע.

אחד החוקרים, ד”ר Eastman, מסביר כי המכדיר יכול לספק לחולים ולנותני הטיפול מידע חשוב אודות השינויים ברמת הגלוקוז סביב זמן הארוחה המשקפים את השינויים ברמת הגלוקוז בדם.

הוא מוסיף כי זהו האמצעי הפרקטי היחיד להשגת מידע כזה, לאור העלויות ואי-הנוחות הכרוכות בניטור הגלוקוז הקונבנציונאלי באופן שיאפשר השגת כמה ערכים לפני ואחרי הארוחות.

החוקרים בדקו 124 חולים הסבולים מסוכרת מסוג 1 או מסוג 2 המחייבות מתן אינסולין. במהלך 5 ימים רצופים הם השתמשו ב-Biographer בביתם במהלך היום ואערכו מדידות גלוקוז באמצעות דקירת האצבע אחת לשעה. ה-Biographer ערך באופן אוטומטי שלוש מדידות לשעה במהלך 12 שעות.

החוקרים מוצאים כי ערכי הגלוקוז לפני הארוחה היו בלתי יציבים כמעט באותה רמה כמו ערכי הגלוקוז לאחר הארוחה. בנוסף, סביב ארוחת הערב, הופיעה אי-יציבות גליקמית שונה בחולים סוכרתיים מסוג 1 ומסוג 2.

ה-Biographer היה יעיל במעקב אחר מגמות שינוי והפיק תוצאות דומות לאלו שהושגו באמצעות דגימות דם שנלקחו בדקירת האצבע. 

החוקר מסכם כי זמינות המידע עשויה להשפיע על החלטות בנוגע לזמני הארוחות ותכולתן ובנוגע למינון זריקות האינסולין ועיתויין, ועל החלטות בנוגע למתן תוספים המתבססות באופן טיפוסי על קריאת גלוקוז יחידה וסטטית הנעשית לפני הארוחות.

ה-FDA אישר את ה-GlucoWatch Biographer לשימוש במבוגרים במרץ 2001 ולשימוש בילדים ובבני נוער כעבור שנה.

Diabetes Care 2004;27:2161-2165.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה