curcumin מראה השפעות אנטי-מלנומה חזקות (Int J Cancer)

curcumin, רכיב המצוי בכורכום, מראה פעילות ציטוטוקסית בתאי מלנומת B16-R של עכבר (עמידים ל- doxorubicin), ובשילוב עם אימונו-תרפיה מעכב את צמיחת הגידול בעכברים החולים במלנומת B16-R.

החוקרים מציינים כי תאי מלנומת B16-R כמעט ואינם אימונוגנים ומראים עמידות גבוהה לכימיקלים. התוצאות החיוביות מעלות עפשרות ש-curcumin יהווה כלי בעל ערך בפיתוח אימונו-תרפיה נגד מלנומה.

הקבוצה מדווחת כי curcumin משרה אפופטוזיה בתאי מלנומת B16-R בתרבית, באופן תלוי זמן ומינון, באמצעות הפעלה של מסלול האפופטוזיס המופעל בתיווך רצפטור Fas ותלוי ב-FADD/caspase-8.

יתר-על-כן בעכברים החולים במלנומת B16-R, מעכב מתן curcumin בשילוב עם הכנה פרופילקטית אימונית מחלבונים מסיסים מתאי B16-R באופן ניכר את צמיחת הגידול, בעוד curcumin לבדו או ההכנה האימונית לבדה הראו השפעה מועטה.

בנוסף, חיות שקיבלו את הטיפול המשולב הראו תגובות אימוניות הומורליות עם חלבוני אנטי-B16-R מסיסים מוגברות וחיו לתקופות ארוכות משמעותית בהשוואה לחיות שקיבלו את ההכנה האימונית לבדה או את ה-curcumin בלבד.

העליה בזמן ההשרדות הממוצע היתה יותר מ-82.8% בקבוצה שקיבלה את הטיפול המשולב, לעומת 48.6% ו-45.7% בשתי הקבוצות האחרות.

החוקרים מסכמים כי מחקרים נוספים אודות הרעילות, הפעילויות הבילוגיות והמנגנונים המולקולרים של ההשפעה האנטי-גידולית של ה-curcumin צריכים למצוא אסטרטגיות יעילות נגד מלנומה ונגד מגוון סוגי גידולים סרטניים.

Int J Cancer 2004;111:381-387.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה