גיוון אימג’ינג: ועדת החקירה של משרד הבריאות לא מצאה קשר בין מות החולה לבליעת קפסולת הוידאו

ועדה שמינה משרד הבריאות בעקבות מותו של גבר בן 49 בתל השומר:

אין קשר בין מות החולה לבין בליעת קפסולת הוידאו של גיוון אימג’ינג

הידיעה נמסרה על ידי דוברות גיוון אימג’ינג

ועדה שמינה משרד הבריאות לחקירת מותו של גבר בן 49 בבית החולים שיבא בתל השומר לפני כשלושה חודשים, בסמוך לבליעת קפסולת הוידאו המצלמת את תוכן המעי, הגישה את מסקנותיה. מן הדו”ח עולה באופן מפורש, כי אין קשר בין בליעת קפסולת הוידאו לסיבת פטירת המטופל: “אין לחברי הועדה ספק שהקפסולה במבנה הנוכחי שלה לא הייתה יכולה לגרום לפיצוץ או לנזק הדופן שיגרום לפרצה”.

ועדת הבדיקה שמינה משרד הבריאות אשר בדקה את הקשר בין בליעת הקפסולה לפרפורציה (נקבים) שהתגלתה במעי, העלתה, כי סמיכות המועדים בהם התגלתה הפירצה ונבלעה הקפסולה  אינם מעידים על קשר ביניהם. בועדה השתתפו פרופ’ אליהו ענתבי כירורג, פרופ’ רמי אלייקים מנהל המכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים רמב”ם בחיפה ואינג’ נדב שפיר, מנהל אמ”ר, משרד הבריאות. 

בתגובה לממצאים מסר גבי מירון מנכ”ל חברת גיוון אימג’ינג: “אנו מצרים על מותו של המטופל ושולחים את תנחומינו למשפחה. גיוון אימג’ינג מעריכה את הבדיקה היסודית שערכה ועדת משרד הבריאות. כמו שציפינו, הועדה קבעה כי הקפסולה לא גרמה ולא יכלה לגרום לנזק או לפרפורציה במעי”.

מחקרים רבים מוכיחים כי הקפסולה האנדוסקופית היא בטוחה, ומהווה כלי יעיל לאבחון מחלות במעי הדק בהן מחלת קרוהן, צליאק, פוליפים, בעיות עיכול, גידולים, דימומים ואף כאבי בטן ושלשולים לא מוסברים. בהתבסס על אותם מחקרים, הבדיקה באמצעות הקפסולה היא בדיקת הבחירה המומלצת בארה”ב, ואף אושרה לאבחון ילדים מגיל  10 באוקטובר 2003.

בשלוש השנים האחרונות מאז קיבלה הקפסולה את אישור ה- FDA, היא נבלעה על ידי למעלה מ- 122,000 מטופלים אשר זכו לאבחון ולטיפול נכון במחלתם. קפסולת הוידאו של גיוון אימג’ינג משווקת וממומנת על ידי רשויות הבריאות בלמעלה מ- 60 מדינות ברחבי העולם. בישראל, נמצאת הטכנולוגיה בשימוש בתי החולים המובילים: רמב”ם, תל השומר, הדסה, הלל יפה, אסף הרופא, ביקור חולים, בלינסון ואיכילוב.

אורי בר

יעל קופר תקשורת שיווקית 03/5244320, 054/6897967

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה