ibuprofen יעיל יותר מ-paracetamol לטיפול באוסטאו-ארטריטיס (Ann Rheum Dis)

על-פי תוצאות מחקר אקראי שפורסמו לאחרונה, ibuprofen יעיל יותר מ-paracetamol (הקרוי acetaminophen בארצות-הברית) לטיפול באוסטאו-ארטריטיס (OA) של הברך או של הירך, במתן מנה יחידה או מינונים יומיים במהלך 14 ימים.

החוקרים כותבים כי ibuprofen ו-paracetamol נמצאו יעילים יותר משמעותית מהפלצבו במחקרים מבוקרים על-ידי פלצבו שבוצעו בתנאי כאב שונים, ואילו מתן 400 מ”ג של ibuprofen נמצא יעיל יותר ממתן 1000 מ”ג של paracetamol. אולם, הם מוסיפים, מחקרים מעטים בלבד השוו את יעילות ה-paracetamol לזו של ibuprofen בטיפול בכאב הנגרם בשל OA.

במחקר כפול-סמיות ורב-מרכזי זה השתתפו 222 חולים ש-156 מתוכם (70%) סבלו מכאבים במפרק הברך, ו-66 מהם (30%9 סבלו מכאבים במפרק הירך. קבוצת ה-ibuprofen קיבלה 400 מ”ג של ibuprofen וקבוצת ה-paracetamol קיבלה 1,000 מ”ג של paracetamol, שלוש פעמים ביום במהלך 14 ימים.

בהשוואה לקבוצת ה-paracetamol, נמצא בקבוצת ה-ibuprofen סכום גדול יותר של שוני בעוצת הכאב במהלך 6 שעות לאחר המתן הראשוני (P = .046). במהלך 14 ימי הטיפול פחתה עוצמת הכאב בשתי הקבוצות, אך נמצאה נמוכה יותר בקבוצה שטופלה באמצעות ibuprofen (ערך P < .05).

קשיים תיפקודיים שנאמדו באצעות אינדקסי ה- Western Ontario וה-McMaster Osteoarthritis הראו שיפור משמעותי בקבוצת ה-ibuprofen במהלך השבועיים, בהשוואה לקבוצת ה-paracetamol בתת-הסקאלות של הנוקשות (P < .002), הכאב (P < .001), והתיפקוד הפיזי (P < .002). פרופיל הבטיחות והסבילות של שתי התרופות היה דומה.

החוקרים כותבים כי המחקר מראה שמתן 400 מ”ג של ibuprofen במינון יחיד או במינונים רבים (1,200 מ”ג ביום) במהלך 14 ימים יעיל יותר לטיפול בכאבי ה-OA, בהשוואה למתן paracetamol במינון יחיד של 1,000 מ”ג או במינונים רבים (3,000 מ”ג ביום). הם מסכמים כי paracetamol הוא התרופה הראשונית המומלצת לטיפול סיסטמי ב-OA סימפטומטי של הירך ושל הברך בארצות-הברית, וכי על המלצות טיפול נוספות לקחת בחשבון את הממצאים הנוכחיים, הקשורים להימצות יחס יעילות/סבילות במתן ibuprofen, בהשוואה למתן paracetamol, בכדי לשפר את אסטרטגית הטיפול בכאב הכרוך ב-OA.  

Ann Rheum Dis. 2004;63:1028-1034

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה