הועדה המייעצת של ה-EU ממליצה על הרחבת האינדיקציה של רמיקייד והכללת הטיפול בפסוריאטיק ארתריטיס מתקדמת בשילוב עם מתוטרקסט

חברת שרינג פלאו הודיעה ביום שישי האחרון על כך שהועדה המיעצת של ה-EU ממליצה להרחיב את ההתוייה של רמיקייד גם לטיפול משולב, יחד עם מתוטרקסט, בדלקת שגרונית פוסריאטית מתקדמת (progressive psoriatic arthritis ).

המלצת הועדה מתבססת על מחקר קליני שבו 65.4% מהמשתתפים אשר טופלו בשילוב של רמיקייד ומתוטרקסט השיגו שיפור מהיר ועקבי במצבם לאחר 16 שבועות טיפול.

במחקר זה, ה- IMPACT , המינון של רמיקייד היה לפי 5 מ”ג לק”ג, ונמצא בו כאמור שיפור מהיר ועקבי בתוצאות מבחן ה-ACR 20, 50  ו-70 .3 34 מטופלים מתוך 52 בקבוצת הרמיקייד (65.4%) השיגו את קריטריון התגובה לטיפול של ה-ACR 20 (כלומר שיפור של למעלה מ-20% במצבם הקליני), לעומת 16 מטופלים (9.6% ) בקבוצת הפלצבו + מתוטרקסט.  

גם בקריטריונים של ACR 50 ו-ACR 70 השיג הרמיקייד עדיפות: 46.2% מהמטופלים השיגו את יעדי ACR 50 לאחר 16 שבועות טיפול, ו-53.1% לאחר 50 שבועות טיפול. את יעדי ACR 70 השיגו 28.8% לאחר 16 שבועות, ו-38.8% לאחר 50 שבועות.

פסוריאטיק אטופיק מתרחשת לרוב בגילאים 30-50 והסימפטומים כוללים נוקשות, כאב, רגישות ונפיחות במפרקים הגורמים להגבלת תנועה ועייפות.

רמיקייד כידוע היא תרופה מקבוצת התרופות הפועלות על ה- TNF-alpha  והיא מאושרת כבר באירופה לטיפול בדלקת שגרונית (RA ), קרוהן, ו-אנקילוסינג ספונדיליטיס.

לשרינג פלאו יש את זכויות השיווק העולמיות למעט השוק האמריקאי (שבו משווקת את התרכשיר גו’נסון), היפני ושווקים מסויימים במזרח.

לדיווח ב-Oneword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה