זיהום אויר מהווה איום רציני לבריאות (Circulation)

בהצהרה מדעית שפורסמה זה עתה, מזהיר ה-American Heart Association כי חשיפה לזיהום אויר מהווה איום רציני לבריאות הכללית והקרדיווסקולרית.

בפאנל של ה-AHA בוצעה סקירה כוללת של הסיפרות בנושא זיהום אויר ומחלות קרדיווסקולריות. לדעת החברים בפאנל העדויות נמצאו עקביות וסבירות דיין בכדי להגיע לכמה מסקנות.

אחת המסקנות היא כי חשיפה קצרת-טווח לרמות גבוהות של חומר חלקיקי (PM) תורמת משמעותית לעליה בשיעור התמותה האקוטית כתוצאה ממחלות קרדיווסקולריות, בעיקר בקרב תת-אוכלוסיות מסוימות. בנוסף, עליה אקוטית במספר האישפוזים בשל מספר מחלות קרדיווסקולריות וריאתיות נובעת מחשיפה לרמות גבוהות של PM.

בנוסף, מצביעות העדויות על כך שחשיפה ממושכת לרמות גבוהות של PM מפחיתה את תוחלת החיים בכמה שנים, כך קובעים חברי הפאנל.

ד”ר Brook, שניהל את הפאנל, מסביר כי העליה בסיכון היחסי לחלות במחלת לב בשל זיהום אויר עבור כל פרט היא קטנה, בהשוואה להשפעתם של גורמי הסיכון המבוססים לתחלואה קרדיווסקולרית. אולם, הוא מוסיף, זיהום האויר מהווה בעיה רצינית בבריאות הציבור בשל המספר העצום של האנשים המושפעים ממנו, ומשום שהחשיפה לזיהום אויר מתרחשת לאורך כל חיי הפרט.

הפאנל מעלה דאגה מיוחדת הנוגעת לכך שכמה מחקרים הראו קשר בין זיהום אויר לבין השפעות קרדיווסקולריות שליליות אפילו כשרמות ה-PM נמצאו בתוך הסטנדרטים הנוכחיים. חברי הפאנל כותבים כי ממצא זה מעיד כי יש לשקול קביעת סטנדרטים מחמירים אפילו יותר מהסטנדרט הקיים.

הפאנל מעודד את ספקי הבריאות לחנך את החולים בנוגע לסיכונים הבריאותיים הקשורים בזיהום האויר ובנוגע לזמינות עידכוני רמות זיהום האויר היומיות הקיימים ברשת האינטרנט עבור 150ערים שונות ברחבי ארצות-הברית.

Circulation 2004;109:2655-2671.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה