גירוי מגנטי דרך הגולגולת מסייע בחולים הסובלים מפציעה ספינאלית (Spinal Cord)

מדענים מוצאים כיגירוי אזור ספציפי במוח באמצעות פולסים מגנטיים עשוי לסייע לחולים הסובלים מפגיעה חלקית בחוט השדרה לשפר את תנועות השרירים ואת היכולת התחושתית שלהם.

במחקר מקדים שנערך בארבעה חולים הסובלים משיתוק חלקי שנפצעו לפחות 18 חודשים לפני הניסוי, שיפרו גירויים מגנטיים חוזרים שניתנו דרך הגולגולת (rTMS) את יכולות התנועה והחישה של החולים.

אחד החוקרים אומר כי rTMS עשויים לאפשר לאנשים הסובלים מפגיעות חלקיות בחוט השדרה לשחזר חלק מהתנועות והתחושות שלהם.

כל החולים שהשתתפו במחקר סבלו מפציעות חלקיות בחוט השדרה. החוקר מסביר כי הטיפול איננו מתאים לחולים הסובלים מפגיעות חמורות יותר שכן הוא איננו מרפא את חוט השדרה.

החוקרים סבורים כי הטיפול יוצר חיזוק של המידע העוזב את המוח באמצעות הנוירונים שלא נפגעו בחוט השדרה, בדומה לאופן שבו פיזיותרפיה חוזרת על תנועה פיזית.

החוקר סובר כי הטיפול מפעיל את אותם מסלולי מוח, כמו תנועה חוזרת וכך מעורר נוירונים במוח כפי שהיתה עושה זאת תנועה חוזרת אמיתית.

החוקרים נתנו טיפולי rTMS לקורטקס המוח בכל החולים למשך שעה אחת ביום במהלך 5 ימים רצופים, וחזרו על התהליך עם טיפולי הפלצבו. אחרי כל סדרת טיפול בדקו החוקרים עיכוב תוך-קורטיקלי, שכאשר הוא חלש הדבר מעיד כי קל יותר למסרים מן המוח לעבור לחוט השדרה ולשאר הגוף.

החוקרים מצאו כי rTMS מפחיתים את העיכוב התוך-קורטיקלי, בהשוואה לטיפולי הפלצבו בחולים ומשפרים את יכולות התנועה והחישה שלהם.  

החוקרים מתכננים להרחיב את המחקר לחולים נוספים ולבדוק את השפעת הטיפול על אנשים הסובלים מפגיעות עכשוויות בחוט השדרה.

החוקר מסכם כי הוא תחושת הבטן מצביעה על כך ששיטה זו עשויה להיות יעילה יותר אם החולה יטופל מוקדם יותר.

Spinal Cord, 2004.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה