האם נשים צריכות לקבל טיפול תרופתי להורדת רמת השומנים בדם?




במטה אנליזה זו ניסו החוקרים להעריך את העדות לטיפול בהיפרליפידמיה בנשים ולכמת את ההשפעה של טיפול תרופתי על תמותה. האנליזה כללה מידע מ-13 מחקרים , כולל 6 מחקרים שהעריכו את ההשפעה של הורדת רמת שומנים בדם בנשים ללא מחלות לב (11,435 משתתפות), ו-8 מחקרים שהעריכו את ההשפעה בנשים עם מחלות לב (8,272 משתתפות).

הורדת רמת השומנים לא נראתה כבעלת חשיבות סטטיסטית על תמותה כללית באף אחת מן הקבוצות . בנשים ללא מחלות לב, הורדת רמת השומנים לא נראתה כבעלת השפעה משמעותית על תמותה  ממחלות לב,  על אוטם לא קטלני של שריר הלב, על רהוסקולריזציה או על ארועים לבביים.  בנשים עם מחלות לבביות, עם זאת, הורדת רמת השומנים נקשרה בצורה משמעותית עם ירידה בתמותה ממחלות לב, על ירידה בשכיחות אוטם לא קטלני של שריר הלב, ועל ירידה בארועים לבביים בכלל.

החוקרים מסכמים כי לנשים ללא מחלות לב , הורדת רמת השומנים בדם לא השפיעה על התמותה הכללית, או על תמותה ממחלות לב. הורדת רמת השומנים בדם יכולה להוריד שכיחות של ארועים לבביים, אך עדויות עכשוויות לא מספקות על מנת לקבוע זאת בצורה חד משמעית. בנשים עם מחלות לב, טיפול בהיפרליפידמיה יעיל לשם הורדת שכיחותם של ארועים לבביים , תמותה ממחלות לב, אוטם לא קטלני של שריר הלב ועל רהוסקולריזציה, אך לא משפיעה על התמותה הכללית.





JAMA. 2004;291:2243-2252.

לידיעה ב-drug info

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה