eplerenone יעיל כטיפול יחיד ביתר לחץ-דם סיסטמי (Am J Cardiol)

מחקר שפורסם לאחרונה מוצאי כי חסם אלדוסטרון תחרותי וסלקטיבי ברצפטור המינרלו-קורטיקואידי הוא יעיל במידה שווה ל-enalapril כטיפול יחיד בחולים המאובחנים ביתר לחץ-דם.

החוקרים מסבירים כי התרופה, הקרויה eplerenone, מראה יעילות בהפחתת לחץ-דם, אך עד כה לא דווח על מחקרים אודות יעילותה לטווח הארוך.

החוקרים השוו את בטיחות השימוש ואת יעילות הורדת לחץ-הדם של ה-eplerenone ושל enalapril במסגרת מחקר שארך 12 חודשים ונערך ב-499 חולים הסובלים מיתר לחץ-דם בדרגה 1 או 2 (לחץ דם דיאסטולי בין 90 ל-110 מ”מ כספית, לחץ דם סיסטולי מתחת ל-190 מ”מ כספית).

החוקרים מדווחים כי eplerenone ו-enalapril הובילו לירידות דומות בלחץ הדם הדיאסטולי ובלחץ הדם הסיסטולי, ולאחוז דומה של חולים (כ-23%) שהפסיקו את הטיפול בשל כשלונו בכל אחת משתי הקבוצות.

הממצאים מעידים כי הירידות בלחץ הדם במתן eplerenone (אך לא במתן enalapril) היו גדולות משמעותית בחולים שבהן נמצאו רמות גבוהות יותר של רנין בתחילת הניסוי, ורמות האלדוסטרון עלו משמעותית במתן eplerenone, אך לא במתן enalapril.  

החוקרים מציינים כי שיפור ב-microalbuminuria נצפה במתן שני הטיפולים, אך הוא היה גדול משמעותית במתן eplerenone, ביחס למתן enalapril.

החוקרים מציינים גם כי שתי התרופות נסבלו היטב, ורוב תופעות הלוואי שהתרחשו היו מתונות עד בינוניות בחומרתן ולא יוחסו על-ידי החוקרים לשימוש בתרופות. שיעור הפרישה מן המחקר בשל הופעת תופעות לוואי היה זהה עבור שני הטיפולים.

החוקרים מסכמים כי המחקר מראה ש-eplerenone יעיל כמו enalapril כטיפול יחיד בחולים בעלי יתר לחץ-דם בדרגה 1 או 2, ללא קשר לרמת הרנין הנמדדת בהם, וכי הוא יעיל יותר בהפחתת albuminuria ונסבל היטב עד ל-12 חודשים.

Am J Cardiol 2004;93:990-996.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה