עליה במקרי המוות כתוצאה מהרעלה בשל צריכת מנת יתר בארצות-הברית (Mor Mortal Wkly)

חוקרים טוענים כי עליה בצריכת הרואין, קוקאין וסמים אחרים גרמה לעליה דרמטית במספר התאונות ומקרי המוות הבלתי-מוסברים שנגרמו מהרעלה ברחבי ארצות-הברית.

נתונים שנאספו ב-11 מדינות ופורסמו לאחרונה מעידים כי שיעור התמותה כתוצאה מהרעלה, לא כולל מקרי ההתאבדות והרציחות, עלה בממוצע ל-145% בין השנים 1990-2001.

סמים נרקוטיים וגורמי הזיות קשורים ב-51% ממקרי המוות הללו.

אחת החוקרות אומרת כי הנתונים המדאיגים מדגישים מסר ברור וידוע. היא מסבירה כי שימוש בסמים לצורך הנאה צופן בחובו סיכון למוות. היא מוסיפה כי שימוש שגוי בחומרי הרגעה, משככי-כאבים ותרופות מרשם אחרות מהווה חלק ממקרי המוות כתוצאה מהרעלה.

החוקרת מדגישה כי הממצאה לא מצביע על צרוך בהגבלת התרופות הנרשמות באופן חוקי, בייחוד כשהן נועדו להפחית כאב כרוני או לטפל בחולים במרפאות לטיפול בהתמכרות.

22,242 מקרי מוות מהרעלה התרחשו בשנת 2001 בארצות-הברית, 63% מהם לא היו מכוונים. שיעור התמותה הכללי כתוצאה מהרעלה, מכוונת או שאיננה מכוונת, עלה בין השנים 1990 ו-2001 ב-56%.

הרעלות עולות למדינה ביליונים בכל שנה במסגרת הוצאות הטיפול הרפואי. מחקר שנערך בשנת 1997 אומד את העלות ב-925% לכל מקרה.

החוקרים התקשו להסביר מדוע באזרחים אמריקאיים בגילאי 45-54 שנה נצפתה העלייה הגדולה ביותר – בשיעור של 359% במקרי המוות הבלתי-מכוונים כתוצאה מהרעלה בין השנים 1990-2001.

ממצא לא מוסבר נוסף הוא הגילוי כי שיעור העליה בקרב נשים היה כמעט כפול מזה שנמצא בגברים בקולורדו, בפלורידה, בקנטקי, במסצ’וסטס, בניו-מקסיקו, בצפון קרולינה, באורגון, ביוטה, בוושינגטון ובוויסקונסון.

Mor Mortal Wkly Rep CDC Surveill Summ 2004;53:233-238

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה