Uveitis, מחלת עיניים העלולה לגרום לעיוורון , שכיחה יותר משחשבו בעבר (Ophthalmology)

היקף ושכיחות הופעתה של uveitis, מחלת עיניים העלולה לגרום לעיוורון, נמצאו גבוהים הרבה יותר מכפי שהוערך בעבר. מחקר שבוצע בקרב האוכלוסיה בארצות-הברית ופורסם לאחרונה מוצא כי שכיחות הופעת ה-uveitis בארצות-הברית גבוהה כמעט פי 3 מההערכות הקודמות שנעשו.

uveitis היא דלקת של ה-uvea, השכבה האמצעית של העין. בהתבסס על ממצאי המחקר מעריכים החוקרים כי יותר מ-280,000 אנשים בארצות-הברית סובלים מבעיות הקשורות במחלה זו בכל שנה. uveitis גורמת ל-30,000 מקרים חדשים של עיוורון בכל שנה ולכ-10% מכלל מקרי העיוורון המתרחשים, וכך בעלת השפעה אדירה על בריאות הציבור. גורמים רבים הכוללים זיהומים ויראלים, זיהומים פטרייתיים, toxoplasmosis, זיהומים חיידקיים, arthritis, מחלות אוטואימוניות ופציעות עלולים לגרום ל-uveitis. אולם, ברוב המקרים הגורם למחלה איננו ידוע.

המחקר הרטרוספקטיבי מסוג cross-sectional הוא הסקירה הגדולה ביותר של שכיחות מקרי ה-uveitis שנעשתה ברחבי ארצות-הברית. באמצעות בחינת הרשומות הרפואיות קובעים החוקרים כי ב-1,000 מהחולים נמצאה היסטוריה של uveitis, או שהמחלה התפתחה במהלך תקופת 12 חודשי המחקר. ממצא זה מעיד על שכיחות של כ-117 מקרים לכל 100,000 אנשים. המחקר מוצא גם ש-uveitis שכיחה יותר בנשים וסביר יותר שתופיע בגיל מתקדם.  

המחקר היחיד הנוסף שבוצע באוכלוסיה בארצות-הברית התבסס של 204 מקרים של uveitis במהלך תקופה של 10 שנים. השכיחות הגבוהה ביותר של המחלה נמצאה בקרב אנשים בגילאי 25-44 שנים ולא בקרב אנשים שגילם גבוה מ-65 שנים, כפי שדווח במחקר הנוכחי. גם שכיחות המחלה שנמצאה במחקר הנוכחי גבוהה בהשוואה לזו שנמצאה במחקרים אחרים שבוצעו באוכלוסיה, גם מחוץ לארצות-הברית.

דובר האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים מסביר כי המחקר הנוכחי מהווה צעד גדול בתהליך הבנת התפשטות מחלת ה-uveitis. הוא מוסיף כי האנליזה שביצעו החוקרים מעלה נושאים בעלי חשיבות עליונה הנוגעים לשכיחות המוגברת של המחלה בנשים ולעליה בשיעור המקרים המופיעים בקרב חולים מבוגרים. לדבריו, מידע חשוב זה מהווה הפתעה לכל העוסקים בתחום רפואת העיניים.

מחבר המאמר אומר כי על הממצאים להתריע בפני רופאי העיניים כי מחלת ה-uveitis שכיחה יותר משחשבו בעבר. לדבריו, זוהי עובדה חשובה שכן הביעה שכיחה יותר בקרב האוכלוסיה המבוגרת, דבר העשוי לדרוש משאבי טיפול רפואי רבים יותר, עם תהליך הזדקנות האוכלוסיה. הוא מסכם כי בנוסף מאותתים הממצאים כי בעתיד תגבר חשיבות מציאת טיפולים ל-uveitis ולסיבוכים הקשורים בהופעתה.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה