בוגרים צעירים עם סוכרת סוג 2 נמצאים בסיכון גבוה פי 14 לסבול מהתקפי לב

  בוגרים צעירים, בגילאי 18-44, שסובלים מסוכרת סוג 2 , נמצאים בסיכון של פי 14 לקבל התקף לב ופי 30  לקבל שבץ מאשר אנשים בני גילם ללא סוכרת. נשים צעירות סובלות בעיקר מהסיכון המוגבר להתקף לב, בעוד גברים צעירים נמצאים בסיכון של פי 2 מנשים צעירות לקבל שבץ, כך במחקר חדש. המשמעות לכך היא שאנשים רבים יסבלו ממחלות לב, התקפי לב ושבצים, שנים ולפעמים גם עשורים לפני המצופה, אומרים החוקרים.

  בוגרים צעירים נמצאים בסיכון גבוה עולה לסבול מהשמנת יתר ומסוכרת. המחקר הוא הראשון לבדוק את התוצאות הריאותיות של אדם צעיר הסובל מסוכרת, והסיכון  המוגבר משמעותית להתקפי לב ושבצים מדאיג מאוד.  על מנת לערוך את המחקר, החוקרים השתמשו ברשומות רפואיות אלקטרוניות על מנת לזהות 7,884 פרטים שאובחנו לראשונה עם סוכרת סוג 2 בין 1996-1998 (כ-1,600 מתחת לגיל 45, כ-6,240 מעל גיל  45.)

   הממצאים הנוספים שהושגו הם כי : – פרטים עם סוכרת סוג 2 מוקדמת הם בעלי 80% סיכוי גבוה יותר להזדקק לטיפולי אינסולין תוך שנתיים מאשר פרטים עם סוכרת סוג 2 רגילה.  – פרטים עם סוכרת מוקדמת הם בעלי משקל עודף משמעותית יותר בממוצע מפרטים עם סוכרת רגילה ( BMI של 37 מול 33 ; גבר בגובה 1.75 לערך עם BMI של 37 שוקל כ-120 ק”ג; אשה בגובה של 1.65 לערך עם BMI של 37 שוקלת כ- 100 ק”ג. ) . 

החוקרים טוענים כי העולם עומד בפני בעית בריאות ציבורית חמורה; ה-CDC חוזה כי לפחות אחד משלושה אמריקאים  שנולד לאחר שנת 2000 יפתח סוכרת, והמגמה שנראתה בסוכרת המשפיעה על בוגרים צעירים, אפילו בבני נוער, תמשיך. נשים צעירות הסובלות מסוכרת וקיבלו התקף לב בעלות סיכון גבוה יותר למות בבית החולים מאשר גברים, כך שהממצא, כי נשים צעירות עם סוכרת הן בעלות סיכוי של פי 14  לקבל התקף לב הוא מדאיג במיוחד, מסכמים החוקרים.

לידיעה המלאה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה