בקלופן יעיל ב-GERD עמיד לטיפול ב-PPI

 

בקלופן (Baclofen) עשוי לטפל ב-GERD (gastroesophageal reflux disease) עמיד לטיפול במעכבי משאבת פרוטונים (PPI), גם במטופלים עם רפלוקס מהתרסריון, כך עולה ממחקר שפורסם בגיליון אוקטובר של Gut.

מתן מיידי של בקלופן, אגוניסט של הרצפטור ל-GABA-B, יכול למנוע הרפיה של הסוגר התחתון של הושט, ובכך להפחית באופן משמעותי את הרפלוקס החומצתי לאחר ארוחה, מציינים החוקרים הבלגיים. נראה סביר שטיפול בבקלופן עשוי להפחית את החשיפה של הושט הדיסטלית לרפלוקס מהתריסריון.

במחקר נכללו 16 מטופלים עם תלונות על צרבת מתמידה או רגורגיטציה (regurgitation) במשך לפחות 3 חודשים למרות טיפול ב-PPI. 11 נשים ו-5 גברים, גילם הממוצע 46 ± 3. ל-7 מטופלים היה erosive esophagitis, כולל 5 עם דרגה 1 ו-2 עם דרגה 2. במקביל לטיפול עם PPI נטלו המשתתפים בקלופן 5 מ”ג שלוש פעמים ביום, המינון הועלה ב-5 מ”ג כל 4 ימים עד למנת אחזקה של 20 מ”ג שלוש פעמים ביום.

תחת טיפול ב-PPI בלבד, מידת החשיפה לחומצה היתה תקינה בכל המטופלים, אך נמצאה חשיפה פתולוגית לרפלוקס מהתריסריון.

לאחר הוספת בקלופן 20 מ”ג שלוש פעמים ביום, אחוז החשיפה לחומצה היה דומה, אך הרפלוקס מהתריסריון הופחת משמעותית. המספר הכולל של אירועי רפלוקס מהתריסריון ירד מ-23 ל-12, כאשר האירועים של רפלוקס שנמשכו יותר מ-5 דקות ירדו מ-5 ל-2.

הניקוד המצטבר לחומרת 14 תסמיני הרפלוקס ירד ממוצע של 10.3 ל-5.2, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית. ארבעה מטופלים דיווחו על תופעות לוואי קלות שכללו בחילה וישנוניות.

לסיכום, בקלופן משפר את הרפלוקס מהתריסריון ותסמיני הרפלוקס העמידים לטיפול ב-PPI, כותבים החוקרים. ממצאים אלו מאשרים שבקלופן יעיל בדיכוי הרפלוקס ועשוי לשמש כטיפול נוסף במטופלים עם GERD שאינם משיגים הקלה תחת טיפול ב-PPI.

Gut 2003;53:1397-1402

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה