בטיפול ברמיקייד בחולי SpA מומלץ לבצע מעקב קפדני כדי למנוע זיהומים

מטופלים הסובלים מ-(spondyloarthropathy (SpA אשר מטופלים ב-  infliximab (רמיקייד- Remicade ) חייבים להיות במעקב קפדני לסיבוכים זיהומיים. כך קובע דיווח המתפרסם ב-Annals of the Rheumatic Diseases .

מחקרים אחרונים עם רמיקייד בטיפול ב- SpA  הראו פוטנציאל תראופוטי לגידול נמק של חסם אלפא. מכיוון שמערכת ההגנה של חולה SpA נפגמת, הפוטנציאל לתופעות לואי של הטיפול ברמיקייד,  המשפיע על ההגנה המיקרוביאלית, מהווה גורם סיכון ודאגה משמעותי.

החוקרים במחקר זה מדווחים על תופעות חריגות ב-107 מטופלים עם SpA שטופלו עם רמיקייד. תשומת לב מיוחדת ניתנה לזיהומים הבקטריאלים. בסה”כ הטיפול במטופלים אלה הסתכם ב-191 שנות טיפול.

תופעות חמורות הופיעו ב-7% מהמטופלים. אצל שניים הייתה חזרה של שחפת, שלושה סבלו מפצעים מוגלתיים רטרופרינגליים, ושניים פיתחו פצע עם זיהום הקשור לארתרודסיס וארתרוסקופיה ( arthrodesis , arthroscopy ).

כמו כן דווח על 6 מקרים של זיהומים קלים עם מיקוד בקטריאלי ברור. קרצינומה ספינוסלולרית (spinocellular carcinoma ) בעור התפתחה במטופל אחד, ופלמופלנטר פוסטולוסיס (palmoplantar pustulosis ) הופיעה אצל שלושה נבדקים נוספים. לא היו מקרים של דמילינציה (demyelinating disease ) או תסמונת של זאבת (lupus ).

יש לציין שכל המטופלים התאוששו בעקבות טיפול מתאים. רק ב-5% מהמקרים היה צורך להפסיק הטיפול ברמיקייד בעקבות זיהומים חריפים.

למרות שהבטיחות הכללית של הרמיקייד ב-SpA הינה טובה בהשוואה לדיווחים קודמים לגבי ראומטייד ארתריטיס ומחלת הקרוהן, האירעות של הזיהומים הללו ממחישים את הצורך במעקב קפדני אחר החולים המטופלים- ממליצים המחברים.

כמו כן, מציינים החוקרים שהזיהומים הנסופרינגליים והסימפטומים הקשורים לזיהום נוצרים כפי הנראה על ידי חיידק הסטרפטוקוקסי, המרמז על פגיעה במערכת ההגנה הקשורה ל- SpA .

Ann Rheum Dis 2003;62:829-834.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה