טופירמט מסייע להפחתה במשקל במטופלים עם סוכרת

 

Topiramate, תרופה המאושרת לשימוש אנטי-אפילפטי ונמצאה יעילה במגוון בעיות נוירולוגיות, יעילה גם כטיפול בחולים סוכרתיים, מדווחים חוקרים בכנס ה-18 של ה- International Diabetes Foundation.

במחקר קליני שהתבצע ב-20 בתי חולים בשבדיה וכלל 541 מטופלים נמצא שטופירמט, כאשר ניתן לחולי סוכרת מסוג 2 שאובחנו לאחרונה, היה יעיל בהורדת המשקל. מטופלים הפחיתו 6.6% עד 91% ממשקל גופם, תוך שימוש במינונים שונים של התרופה.

תופעות הלוואי המשמעותיות ביותר היו נימול ורדימות באצבעות. מצב זה היה קל בדרך-כלל וחלף לאחר הפסקת הטיפול.

מספר מחקרים בשנים האחרונות הראו כי הטיפול בטופירמט שלא-על-פי-התוויה יעיל במגוון בעיות כמו: רעד ראשוני, מגרנות, סוגי כאב ראש שונים, עליה במשקל בעקבות טיפול אנטי-דכאוני, הפרעות חרדה מסוימות, גמילה מאלכוהול וטיפול בהפרעות אכילה כמו בולימיה.

Martin Fitchet, מנהל המחקר הקליני בחברת Johnson & Johnson בניו-ג’רזי אומר שהחברה מתכוננת לבקשת אישור מה-FDA להרחבת האינדיקציות לשימוש בטופירמט.

במחקר נוסף שהוצג בכנס מצאו החוקרים שלאחר 60 שבועות טיפול בטופירמט במינונים שונים, 81 מטופלים לא-סוכרתיים הסובלים מהשמנת יתר הפחיתו ממשקלם באופן משמעותי לעומת 17 מטופלים בפלצבו. כמו כן נמצאה ירידה משמעותית בפיזור השומן הבטני. תופעות הלוואי השכיחות ביותר היו פראסטזיות וקושי בריכוז.

מטופלים בקבוצת הפלצבו אבדו כ-3.4% ממשקלם, בעוד מטופלים בקבוצת הטופירמט איבדו 8.3% עד 14.9%, ההבדלים היו משמעותיים סטטיסטית.

מחקרים נוספים הראו שדי בירידה במשקל של בין 7 ל-10 אחוז על מנת להביא לשיפור של מעל 50% ברגישות לאינסולין. כמו כן נמצא שהפחתה של קילוגרם אחד קשורה בירידה של 13% בסיכון לסוכרת.

18th IDF Congress: Abstracts 1896, 1897, 1908, 103, 2760. Presented Aug. 28, 2003

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה