פלוטיקזון כטיפול מונע להישנות אטופיק דרמטיטיס

 

סקירה זו היא באדיבות הג’ורנאל קלאב, המגזין המוקלט. באפשרותך להצטרף כמנוי לג’ורנאל וליהנות מידי חודש מ- 2 קלטות או דיסקים המכילים את מיטב הספרות העדכנית המקצועית בעברית (מתאים ביותר להאזנה בעת נהיגה..), וכן מכניסה חופשית לאתר הג’ורנאל קלאב לעיון בטקסטים המלאים של המגזינים, מהאפשרות לצבור נקודות זכות השתלמות וכן לצפות בחלק מהסקירות בשיטת מולטימדיה (האזנה + צפייה בשקפים). לפרטים והרשמה לחץ כאן. במערכת הגו’רנאל משתתפים עורכי e-Med והעורך הראשי הוא ד”ר דרור דיקר.

הטיפול ב-Fluticasone propionate באמצעות משחה או קרם בשימוש דו-שבועי ביחד עם משחת עור כטיפול תחזוקתי, מפחית באופן משמעותי את ההישנות של . atopic dermatitis שימוש בפלוטיקזון לצורך ייצוב של התפרצות של המחלה נמצא גם כיעיל. ממצאים אלה דווחו במחקר ראשון מסוגו אשר השווה את יעילות השימוש בתכשיר זה בצורתו כקרם או משחה באותו מחקר. 

המחקר כלל 171 גברים ו-205 נשים בגילאים של 12 עד 65 אשר סבלו מהתפרצות או חזרות בעוצמה בינונית או חמורה שלatopic dermatitis . השימוש הטיפולי במשחה או הקרם היה בין 2 ל-4 פעמים ביום למשך 4 שבועות. לאחר ייצוב של הדלקת נכנסו כל המשתתפים לטיפול תחזוקתי של פעמיים בשבוע, שבו נמרח קרם או משחה או קרם פלצבו, באזורים שנרפאו, ובאזורים חדשים של התפרצות המחלה. במקביל השתמשו הנבדקים במשחות עור, שמן אמבט ועזרים אחרים. 

לאחר 16 שבועות, נמצא שיעור גדול של מטופלים מקבוצות הטיפול הפעיל מאשר בפלצבו, שדיווח על התייצבות המחלה. כמו כן, הזמן החציון להתפרצות מחודשת של המחלה היה 16 שבועות בקבוצת הטיפול הפעיל, לעומת 6.1 שבועות בלבד בקבוצת הבקרה. מבין 135 המטופלים שבהם הייתה הישנות של המחלה, 40 היו שייכים לקבוצת הטיפול ו-95 לקבוצת הבקרה.

הסיכון להישנות של המחלה בקרב משתמשי הפלוטיקזון קרם היה נמוך פי 5.8 מאשר בקבוצת הפלצבו, ופי 1.9 נמוך יותר למשתמשי המשחה (ointment). החוקרים מסכמים אפוא במסקנה שהטיפול התחזוקתי בפלוטיקזון מייצב ומפחית סיכון להישנות מחלה טורדנית ולא נעימה זו.


Twice weekly fluticasone propionate added to emollient maintenance treatment to reduce risk of relapse in atopic dermatitis: randomised, double blind, parallel group study. Johnberth-Jones. BMJ 2003;326:1367

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה