שימוש קבוע ב-NSAID עלול לפגום בהשפעה המגינה לבבית של אספירין

שימוש קבוע ב-nonsteroidal anti-inflammatory drugs-NSAIDs נראה כמדכא את היעילות הקלינית של אספירין במניעת אוטם שריר הלב (MI) ראשוני, כך על פי ממצאי מחקר חדש.

שימוש לא רציף ב-NSAID לא השפיע על פעילות האספירין לעומת זאת. אספירין ככל הנראה מוריד את השכיחות של MI באמצעות חסימה לא הפיכה של ה- cyclooxygenase-1 על טסיות הדם, מסבירים החוקרים. בניגוד לכך, בעוד ששימוש ב-NSAID ללא מיון מדכא גם כן את פעילות הטסיות, ההשפעה היא הפיכה.

החוקרים הציעו כי ייתכן וה-NSAID מתחרות למעשה עם האספירין על דיכוי ה-COX-1. על מנת לבחון את ההשערה הזו, החוקרים ניתחו ממצאים ממחקר שכלל למעלה מ-22,000 גברים עם מידע פרוספקטיבי על השימוש ב-NSAID. המשתתפים חולקו רנדומאלית לקבלת אספירין 325 מ”ג לסירוגין או פלצבו.

במהלך מעקב ממוצע של כ-4.9 שנים היו 139 מקרי MI בקבוצת האספירין ו-239 בקבוצת הפלצבו. שימוש לא רציף ב-NSAID (מ 1-59 ימים בשנה) לא נקשר עם הסיכון ל-MI באף אחת מן הקבוצות. שילוב של השימוש באספירין עם שימוש ב- NSAID לפחות 60 ימים בשנה הוביל לסיכון יחסי מותאם משתנים ל-MI של 2.81.

החוקרים מציינים עם זאת כי יש לקבל את הממצאים הללו בזהירות עקב השכיחות הנמוכה של משתמשים קבועים ב-NSAID ללא אספירין ובגלל מספר הנמוך של MI בקבוצות שנחשפו לתרופה.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Circulation online edition August 25, 2003

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה