מי הם אותם חולים סופניים המסרבים לקבל נוזלים ומזון על מנת לזרז את מותם?- מנסיונן של אחיות בהוספיס

 סירוב רצוני לאוכל ונוזלים הועלה כאלטרנטיבה להתאבדות מסויעת על ידי מטפל עבור חולים סופניים שרוצים לזרז את מותם. ישנם מספר דיווחים על מטופלים שבחרו בדרך זו.

 החוקרים שלחו שאלונים לכל האחיות שמועסקות בהוספיסים באורגון, ארה”ב, ולאחר מכן ניתחו את התוצאות שהתקבלו. החוקרים ראו כי כ-72% (307) מאחיות החזירו את השאלונים, וכ-102 מהעונות על שאלונים דיווחו כי במהלך 4 השנים האחרונות הן טיפלו בחולה סופני שבכוונה תחילה ניסה לקרב את מותו על ידי סירוב רצוני לאכול ולקבל נוזלים. האחיות דיווחו כי המטופל בחר להפסיק לשתות ולאכול בגלל שהיה מוכן נפשית למות, ראה את המשך קיומו הפיזי כמיותר, ואת איכות חייו כעלובה.

השאלון הראה כי 85% מהמטופלים מתו לאחר 15 ימים או פחות מזמן שהפסיקו לאכול ולקבל נוזלים. על בסיס הדיווח של האחיות, המטופלים שהפסיקו לאכול ולשתות היו מבוגרים מ-55 מטופלים שמתו בעזרת סיועו של רופא מטפל, עם סיכוי מופחת להיות מוערכים על ידי מומחה לבריאות הנפש ופחות רוצים לשלוט על נסיבות מותם.

החוקרים מסכמים כי על בסיס דיווח האחיות, מטופלים בהוספיסים שבוחרים רצונית לסרב לאוכל ושתיה הם מבוגרים, לא מוצאים מטרה בחייהם, ובדרך כלל מתים בתוך שבועיים לאחר שהפסיקו לאכול ולשתות.

לידיעה המלאה ב- NEJM 349:359-365

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה