Infliximab גרם ל- Positive ANA בלמעלה ממחצית מהחולים במחלת קרון

 Infliximab גרם ל- (positive antinuclear antibodies (ANA בלמעלה ממחצית החולים עם מחלת קרון (Crohn’s disease) שטופלו בתרופה, כך על פי תוצאות  מחקר פרוספקטיבי שפורסם בגיליון יולי של  Gastroenterology. ה-ANA החיובי נשמר עד כשנה, שרק חולים מעטים הפכו ל-seronegative.

טיפול Infliximab מהווה גישה אפקטיבית לטיפול במחלת קרון, כותבים החוקרים, מבלגיה. התפתחות של ANA תוארה בחולים שטופלו, אך גודל הבעיה והקשר עם האוטואימוניות לא נחקרו עדיין. ב-125 מטופלים במחלת קרון שטופלו בעירוי infliximab , שכיחות מצטברת של ANA בחודש ה-24 היתה 56.8% (71 מטופלים). כמעט מחצית מהמטופלים הללו הפכו ל-ANA seropositive  לאחר העירוי הראשון, וכמעט 3/4 היו גם הם seropositive  לאחר פחות מ-3 עירויים. לאחר זמן ממוצע של 12 חודשים, רק 15 מ-71 המטופלים הפכו ל-seronegative. מבין 43 מטופלים ANA-positive שהיו עם titers של לפחות 1:80, 14 מטופלים (כ-32%) היו בעלי double-stranded DNA, כ-17 מטופלים (כמעט 40%) היו בעלי single-stranded DNA, כ-9 מטופלים (כ-21%) היו עם antihistone, ואף אחד מהם לא היה ENA-positive.

גורמים שנקשרו עם התפתחות של ANA היו מין נשי, ו- papulosquamous או butterfly rash . בטיפול היומיומי, איננו מפסיקים עירוי infliximab  בגלל היווצרות של ANA, או ממליצים לעשות זאת עקב תוצאות מחקר זה, אומרים החוקרים. יש צורך במעקב צמוד וארוך, אך יש צורך בעירנות מצד המטפלים לקיומה של בעיה כזו .  הכותב הראשי במחקר זה הוא יועץ ודובר מטעם חברת Centocor/Schering-Plough.

לידעה במדסקייפ

Gastroenterology. 2003;126:32-39

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה