נסיונות למנוע החרפת המשבר במערכת הבריאות; קופת חולים כללית מצטרפת לדרישות ומורה על צמצום ניתוחים יקרים

בידיעה מאת רן רזניק באתר “הארץ”, מדווח על פגישה נוספת בין שר האוצר, נתניהו ושר הבריאות נווה שמתקיימת הבוקר בנסיון למנוע את החרפתו של המשבר הקיים במערכת הבריאות. לאחר הפגישה שנערכה אתמול דווח על התקדמות במחלוקת בנוגע לגרעונות הכבדים של בתי החולים הציבוריים.

 ללא הסכמה בדיון שייערך היום תחול החרפה במשבר, עקב הוראת קופת חולים כללית ל-12 בתי החולים השייכים לה לצמצם ניתוחים יקרים או לא דחופים או מצילי חיים, בין השאר צינתורים, ניתוחים אורתופדיים ולפרוסקופיים ועוד. כמו כן הודיע משרד הבריאות כי עקב הודעת חברת “ש.ר.א.ל” על הפסקת אספקת ציוד לשבעה בתי חולים ממשלתיים, ייפגע השירות הרפואי בהם. בעקבות אי אספקת הציוד, עתיד לאזול מלאי התרופות והציוד הרפואי החיוני מבתי החולים ועתידים להתבטל ניתוחים מתוכננים.

 ימשיכו להפגע המטופלים בבתי החולים הפסיכיאטריים הממשלתיים, בהם יצומצם הטיפול בחולי הנפש ויידחו ויוגבלו ניתוחים.

מנהלי בתי החולים של הכללית הזהירו כי ההוראות החדשות ישפיעו לרעה על החולים, יביאו למצוקה קשה בקרב החולים הממתינים לניתוח שנדחה, להשלכות רפואיות קשות ועלולות גם להביא לפגיעה בצוות הרפואי בביטויי אלימות מצד המטופלים.  הרופאים התריעו כי ההנחיות לקיצוב הטיפול הרפואי לא עומדות בהוראות הקיימות בחוק המגדיר מהו טיפול רפואי סביר בארץ.

בידיעה נוספת מאת רן רזניק ב”הארץ”, מדווח כי הכללית, המפעילה כ-5,000 מיטות אשפוז, כ-40% מכלל המיטות בישראל, צברה ב-2002 , בבתי החולים שהיא מפעילה, גירעונות של 331 מיליון שקלים- כמחצית מגירעון הקופה. המדינה, המפעילה 11 בתי חולים ממשלתיים צברה 200 מיליוני שקלים בגירעונות.

 קופת חולים כללית דורשת עתה מהמדינה עזרה בכיסוי הגרעונות ב-14 בתי החולים שהיא מפעילה. בקופת חולים כללית טוענים כי שירות בתי החולים שלה מהווה חלק חשוב ומשמעותי מהתשתית הרפואית בארץ; בכללית חברים למעלה ממחצית אזרחי המדינה, הכוללים את רוב החולים הכרוניים והנזקקים לאישפוז. באם ייכוסו גרעונות בתי החולים של הקופה על ידי משרד הבריאות, יהיה על המנכ”ל להגדיל את שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות בפיקוח על תפקודה הרפואי והכספי של הקופה,  כותב רזניק.

לידיעה מאת רן רזניק ב”הארץ”: ‘נתניהו ונווה נפגשים; אמש הושגה התקדמות- אם לא תושג הסכמה בדיונים, יוחרף המשבר בבתי החולים הציבוריים; קופ”ח כללית הורתה לצמצמם בניתוחים יקרים’.

לידיעה נוספת מאת רן רזניק, “הארץ”: ‘כללית מצטרפת לדרישות בתי החולים הממשלתיים’.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה