Stool Test מנבא זיהום H. pylori בילדים

stool test של נוגדן מונוקלונאלי הוא יעיל בניבוי של קיומו או היעדרותו של זיהום Helicobacter pylori  בילדים, כך על פי תוצאות של מחקר חדש שפורסם החודש ב-Gut. מחקר נוסף דרוש על מנת לוודא את המבחן בילדים הצעירים מ- 6 שנים.

דרכים לא חודרניות אמינות דרושות לזיהוי Helicobacter pylori  כדי לחקור את השכיחות, העברה וניקיון מהזיהום בילדות, אומרים החוקרים.  enzyme immunoassay-EIA לזיהוי נוגדני  H. pylori ב-stool יכול להמנע מקשיים אפשריים מאחר שדוגמיות stool ניתנות להשגה מילדים גם ללא שיתוף פעולה מצידם.

מתוך 302 ילדים סימפטומטיים  שלא טופלו בעבר משלושה מרכזים, 148 היו בנות , וטווח הגילאים היה בין 0.5- 18.7 שנים. תרביות, היסטולוגיה,בדיקת אוריאז מהירה ו-בדיקת נשימה 13C הראו כי 92 ילדים ניו נגועים ב-H. pylori  וכי 210 לא. דגימות stool נבדקו על ידי EIA בשימוש ב-2 production lots שונים וב- optical density -OD של 0.150 כערך של cut-off .  ערך OD ממוצע היה 2.729 בילדים עם זיהום H. pylori  ו-0.021 בילדים ללא זיהום. היו 2 false-positives ו-2 false-negatives, מה שמניב רגישות של 98%, דיוק של 99%, ערך זיהוי חיובי של 98% וערך זיהוי שלילי של 99%. גיל וערכי OD לא נקשרו משמעותית לילדים עם זיהום או ללא זיהום. בגלל שרק 18 מתוך 116 ילדים הצעירים מ-6 שנים היו עם H. pylori  , החוקרים ממליצים כי יש לערוך מחקר נוסף על מנת לאמת את התוצאות גם בילידם צעירים.

ה- monoclonal EIA stool test הוא קל לביצוע ומאפשר הבחנה מעולה בין תוצאות חיוביות ושליליות. אם מחקרים נוספים יאשרו את התוצאות שהגענו אליהן, אומרים החוקרים, מבחן זה יכול להפוך לכלי מצוין לבדיקת השכיחות, ניקיון ספונטני של זיהום H. pylori  וההשפעה של אמצעים מונעים כמו חיסונים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Gut. 2003;52:804-806

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה