Off-pump coronary artery bypass גורמת לפחות סיבוכים נוירולוגיים

Off-pump coronary artery bypass ,ובקיצור OPCAB , יכול להוריד בצורה משמעותית את המספר של חלקיקים מיקרואמבוליים (microemboli )המשתחררים בזמן ניתוח, כך על פי מחקר שפורסם השבוע ב- American Heart Association’s Second Asia Pacific Scientific Forum שנערך ב- Honolulu.

ה-on-pump CABG המסורתית נקשרה לסיבוכים נוירולוגיים, ומיקרואמבולי מוחי שנע במח היו משוער כגורם של מספר רב של סיבוכים ויכולים להגרם ממשאבת מעקף לב-ריאה. לכן, החוקרים שיערו כי OPCAB יכול לגרום לפחות מיקרואבולי מוחי וכך להוריד את הסיכון לשבץ ולהפרעות קוגניטיביות.

על מנת לבחון את התיאוריה הנ”ל, החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי רנדומאלי, בו נבדק היקף ותבנית המיקרואבולי המוחי ששוחררו בזמן CABG מסורתי (30 מטופלים) בשימוש במכונת מעקף לב-ריאה, ובזמן OPCAB (ב-30 מטופלים) .

Intraoperative transcranial Doppler של ה- bilateral middle cerebral arteries  הראה ירידה של פי 30 במיקרואבולי בקבוצת ה-OPCAB, בהשוואה לקבוצת ה-CABG. בקבוצת ה-CABG, ארועים חמורים ניתוחיים נספרו רק לבערך 16% מ-המיקרואמבולי, בעוד ש-74% מהמיקרואמבולי נקשרו רק למשאבת מעקף לב-ריאה. בקבוצת ה- OPCAB, רק כ-20% מהמיקרואמבולי נקשרו לארועים ניתוחיים חמורים, בעוד ש-80% היו רנדומאליים ולא נקשרו לשום  תימרון ניתוחי.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה