האפקט האנטי אלרגי של קומבינצית cromolyn sodium-chlorpheniramine בהשוואה ל-ketotifen במודל של ה-CAC ,מבחן אלרגיה של הלחמית






מטרת מחקר זה היתה להשוות את האפקט המדכא של הקומבינציה המקומית  של cromolyn sodium (DSCG) 4% והאנטיהיסטמין chlorpheniramine, עם  ketotifen 0.05% על התגובה האלרגית הקלינית, הנגרמת עקב ה-CAC,conjunctival allergen challenge.

החוקרים בחנו 10 חולים אלרגיים , אך עם אלרגיה לא פעילה,  שבשתי עיניהם הושמו מנות גדולות יותר של אלרגן על מנת לגרום לתגובה חיובית בשתי העיניים, בפגישה הראשונה. בפגישה השניה, לאחר כשבוע, הם הוזמנו על מנת לבחון את סף התגובה האלרגית שלהם. לאחר שבועיים ,בביקור השלישי, CAC שלישי נעשה בשתי העיניים 30 דקות לאחר השמה מקומית של DSCG-chlorpheniramine בעין אחת ו-ketotifen בשנייה. סימנים קליניים וסימפטומים נרשמו 5,10,15,20 דקות לאחר ה-CAC באמצעות שיטת ניקוד סטנדרטית. כ-30 דקות לאחר המבחן נעשתה ציטולוטגיה של דמעות. 

תוצאות המחקר הראו כי בהשוואה של התרופות בביקור השלישי, DSCG-chlorpheniramine  הראה עליונות על ה- ketotifen  בכל שלבי הבדיקה בגירוד, ובבדיקה של ה-5 דקות עבור אדמומיות. בסה”כ הציון של הסימנים, DSCG-chlorpheniramine הראה עליונות על ה- ketotifen בכל שלבי המחקר, וב-10 ו-15 דקות בציון הכללי לסימפטומים.בהשוואה לביקור השני, DSCG-chlorpheniramine הוריד באופן משמעותי את הגירוד והאדמומיות ב-5 ו-20 דקות לאחר המבחן. Ketotifen הוריד גירוד ב-5,10 דקות, ואדמומיות ב-5,10 ו-15 דקות.  שתי התרופות הורידו את מספר התאים הכולל שהוערכו באמצעות ציטולוגיה של הדמעות בשלב מוקדם של התגובה.

 מסקנות החוקרים ,אם כן, היו כי בסה”כ DSCG-chlorpheniramine  נמצא כיותר יעיל מאשר ketotifen  במניעת גירוד ואדמומיות במודל של ה- CAC.

לאבסטרקט ב- European Journal of Optalmology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה