השכיחות של מלנומות הדומות קלינית לקרטוזות סבורהיות

היכולת של מלנומות להידמות קלינית לקרטוזות סבורהיות, נבדקה בעבודה שפורסמה לאחרונה ב- Archives of Dermatology.(העבודה אגב, נעשתה ע”י סטודנט לרפואה בשנתו השלישית בהרווארד.)

החוקרים בדקו רטרוספקטיבית 9204 מקרים שנשלחו באבחנה של קרטוזות סבורהיות ,או שאבחנה זו הייתה כלולה באבחנה המבדלת, בין 2001-1992.התשובה ההיסטולוגית נבדקה ונמצא כי ב-61 מקרים (0.66% ), הייתה האבחנה רשומה באבחנה הקלינית. מהם ב-31 מקרים ( 51%) הייתה האבחנה כאבחנה בודדת וביתר נרשם נבוס מלנוציטרי לעומת קרטוזה סבורהית (17 מקרים, 28%) והיתר אובחנו ע”י הקלינאי כ- BCC / SCC.

הערה: יתכן שהאחוז האמיתי לדעתי גבוה יותר. שכן רבות מהקרטוזות הסבורהיות כלל לא נשלחות לבדיקה היסטולוגית אלא עוברות הקפאה, צריבה וכו’. עלינו להעלות לפיכך את ” מקדם החשד” ולשלוח יותר נגעים מסוג זה לבדיקה היסטולוגית. זה גם המקום לשימוש מושכל בדרמטוסקופ. המחברים ממליצים לשלוח את כל הקרוזות הנכרתות לבדיקה היסטולוגית, אך יתכן שזו המלצה גורפת מדי והיא נתונה לשיקולו של כל קלינאי.

Prevalence of melanoma clinically resembling seborrheic keratosis: analysis of 9204 cases. Izikson L, Sober AJ, Mihm MC Jr, Zembowicz A. Arch Dermatol. 2002;138:1562-1566

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה