סכנת מוות תוך רחמי לאחר מחלת חום בהריון




מזה שנים לא מעטות נטוש ויכוח בספרות בשאלה האם מחלת חום בהריון קשורה בשכיחות גבוהה יותר של מוות תוך רחמי או הפלות ספונטניות. בגליון הלנסט מה-16 בנובמבר מתפרסם מחקר נוסף בשאלה זו.

אן מרי ניבו אנדרסון מדווחת על מחקר קוהורט גדול שבו נכללו 24,000 נשים. מתוך מחקר זה איתרו אנדרסון ועמיתיה קבוצה של 4,500 נשים שזכרו כי היתה להן מחלת חום ב-16 השבועות הראשונים של ההריון. הקבוצה הגדולה של הנחקרות אפשרה לחוקרים לבחון את ההשפעה של דרגות שונות של טמפרטורה ושל מחלות חום בשלבים שונים של ההריון.

בסך הכל, מדווחים אנדרסון ועמיתיה, לא נמצא כל הבדל בשכיחות ההפלות ומות העובר בין נשים שחלו במחלת חום בתחילת ההריון ובין נשים שלא חלו.

מאמר המערכת של הלנסט מנחש כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בשאלה הזו. זוהי שאלה שקשה מאד לחוקר אותה הן בגלל הסיבות המרובות למוות עוברי ולהפלה, והן בשל העובדה כי ישנם פגמים מחקריים שונים במחקרה של אנדרסון.

C. D. Chambers, K. L Jones. Risk for fetal death after fever in pregnancy. The Lancet Vol. 360. No. 9345. 16 November 2002.

A-M Nybo Andersen and others. Fever in pregnancy and risk of fetal death: a cohort study. The Lancet Vol. 360. No. 9345. 16 November 2002.

הסקירה באדיבות הג’ורנאל קלאב, המגזין הרפואי המוקלט

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה