תרופה אנטיפליפטית (Topiramate (Topamax נמצאה כיעילה בטיפול בהפרעות אכילה של סובלים מהשמנת יתר

ע”פ מחקר המתפרסם בירחון הפסיכיאטריה האמריקאי של פברואר 2003 עולה כי התרופה לטיפול באפילפסיה, Topiramate , סייעה בטיפול בהפרעות אכילה בולמיות בקרב חולים הסובלים מהשמנת יתר. לאחר 14 שבועות מחקר הושגה ירידה של 5 ק”ג במשקלם הממוצע של המטופלים.

מחקרים קודמים בתחום האפיליפסיה העידו על שיפור בהרגיל האכילה של המטופלים, הן הפרעות בולמיות והן אנורקסיות, ותוצאות אלה היוו את הסיבה להרצת המחקר הנוכחי.

במחקר השתתפו 61 חולים (53 מהן נשים), אשר סבלו מבעיות אכילת יתר והשמנת יתר (BMI מעל 30) , אשר חולקו ל-2 קבוצות. המינון שניתן לקבוצה הפעילה היה גמיש ונע בין 25 מ”ג ל- 600 מ”ג ליום (החציון היה כ-200 מ”ג ליום).

בקבוצה הפעילה דווח על ירידה באכילה כפייתית בשיעור של 93% בהשוואה ל-46% בקבוצת הפלצבו. כמו כן חלה ירידה של 5.9 ק”ג בקרב המטופלים שסיימו את המחקר.

תופעות לוואי , בעיקר כאבי ראש, דווחו בקרב 6 חולים מהקבוצה הפעילה, לעומת 3 חולים בקבוצת הפלצבו.

לדעת החוקרים התוצאות מעידות על כך שהתכשיר עשוי אכן להיות חלק מהטיפול בבעיות הפרעות אכילה בקרב חולים עם השמנת יתר. דרושים כמובן מחקרים רחבים וארוכים יותר שייבדקו את משך האפקטיביות ותופעות הלואי, וכן השוואה ישירה לתרופות המטפלות בהפרעות אלה באמצעות מנגנון הסרוטונין.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה