ניתוחי גלאוקומה – ההשפעה של השיטה בניתוח משולב של ירוד וגלאוקומה על הלחץ


האקדמיה האמריקאית לאופתלמולוגיה מינתה קבוצת חוקרים מהמחלקות לעיניים, אפידמיולוגיה, רפואה ומנהל רפואי של Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland, USA לבצע סקירה יסודית של הספרות בנוגע לטיפול הניתוחי בעיניים עם ירוד וגלאוקומה. הסקירה נועדה לבדוק מספר נושאים שנויים במחלוקת כמו האם יש יתרון לחולים מניתוח משולב של ירוד וגלאוקומה או האם מספיק ניתוח ירוד? או האם ניתוחים נפרדים יעילים יותר מניתוח משולב?

במחקר הנוכחי (3) נבדקה הספרות בנוגע לטכניקות בהן משתמשים בניתוחים משולבים של ירוד וגלאוקומה, תוך התייחסות לטכניקה של הוצאת הירוד, להשוואה בין ניתוחים נפרדים לניתוח משולב, למיקום האנטומי של הניתוח ולשימוש בחומרים אנטיפיברוטיים. הסקירה כללה מחקרים באנגלית שפורסמו בין 1964 ליולי 2000 על חולים מבוגרים עם גלאוקומה ראשונית פתוחת זוית או סגורת זוית. הטכניקות הניתוחיות לטיפול בגלאוקומה כללו טיפול בלייזר, ניתוחי פילטרציה, ציקלופוטוקואגולציה אנדוסקופית וניתוחים nonpenetrating. הטכניקות לניתוחי הירוד כללו חתכים בקרנית או בסקלרה, ושימוש בטכניקת הוצאת הגרעין או בפקואמולסיפיקציה. נכללו מחקרים מהסוגים שלהלן: controlled trials, cohort studies, case-control studies, and case series. נכללו רק מחקרים שכללו 100 חולים או יותר. כל מאמר הוערך על ידי שני חוקרים. אם לא היתה הסכמה ביניהם החליט בנושא אחד מהחוקרים הראשיים ששימש במקרה זה כמעריך שלישי.

המסקנות מהספרות היו כלהלן: יש יתרון קטן (הבדל של 2 עד 4 מ”מ כספית) לשימוש במיטומיצין C (אך לא ב- 5-FU) בניתוח משולב של ירוד וגלאוקומה. ניתוח בשני מקומות בעין הביא ללחץ תוך עייני מעט נמוך יותר (ב- 1 עד 3 מ”מ כספית) בהשוואה לניתוח במקום אחד. ניתוח משולב שכלל פקואמולסיפיקציה הביא ללחץ תוך עייני מעט נמוך יותר (ב- 1 עד 3 מ”מ כספית) בהשוואה להוצאת הגרעין. לא נמצאה הוכחה מספקת כדי להגיע למסקנה אם ניתוח משולב עדיף על ניתוחים נפרדים לירוד ולגלאוקומה או אם פרוצדורות אחרות לגלאוקומה עדיפות על טרבקולקטומיה בניתוח משולב.

לסיכום, ההמלצות על פי ההוכחות שיתן היה למצוא בספרות לגבי ניתוחי גלאוקומה בעיניים עם קטרקט היו להשתמש במיטומיצין C בניתוחים משולבים, להפריד את מיקום החתך לניתוח הירוד ממיקום החתך לניתוח הגלאוקומה ולהוציא את הירוד בשיטת פקואמולסיפיקציה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה