?Got Two Minutes

Laurie Barclay, MD


Sept. 30, 2002 —

Doctors need to wait just two minutes or less for their patients to tell their story, suggests a report in the Sept. 28 issue of the British Medical Journal.

“Doctors do not risk being swamped by their patients’ complaints if they listen until a patient indicates that his or her list of complaints is complete,” write Wolf Langewitz and colleagues from the University of Basle in Switzerland. “Even in a busy practice driven by time constraints and financial pressure, two minutes of listening should be possible and will be sufficient for nearly 80% of patients.”

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

התכנים המוצגים באתר זה מיועדים לאנשי צוות רפואי בלבד

אם כבר נרשמת, יש להקליד את פרטי הזיהוי שלך