מנכ’ל שירותי בריאות, דר’ פטרבורג הודיע על התפטרותו

בהודעה שהעביר ד”ר פטרבורג, מנכ”ל שירותי בריאות כללית, לעובדי הקופה, מסר הנ”ל על התפטרותו מתפקיד המנכ”ל.

לפי הודעתו הפרישה היא על רקע מיצוי תפקידו.

להלן הידיעה מטעם דוברות קופ”ח כללית:


מנכ”ל שירותי בריאות כללית, ד”ר יצחק פטרבורג הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו לאחר תקופת כהונה של למעלה מ-5 שנים.

ד”ר יצחק פטרבורג, מנכ”ל שירותי בריאות כללית, הודיע הבוקר ליו”ר דירקטוריון שירותי בריאות כללית פרופ’ דן מיכאלי ולהנהלת הקופה על החלטתו לסיים את תפקידו, בתום תקופת כהונה של למעלה מחמש שנים.

מועד סיום התפקיד יקבע בתאום עם יו”ר הדירקטוריון.

במכתבו ליו”ר, כתב ד”ר פטרבורג: “הריני להודיעך על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ”ל שירותי בריאות כללית, לאחר תקופת כהונה בת למעלה מ-5 שנים. החלטה זו גובשה לאחר לבטים רבים בחודשים האחרונים, כפי שאף הבאתי בפניך במהלך חודש מאי . תפקיד המנכ”ל בשירותי בריאות כללית הוא מהקשים ומהמאתגרים במשק הישראלי ותובעני ביותר ברמה האישית, המקצועית והמשפחתית. ההחלטה לסיים את תפקידי נובעת מתוך תחושה של מיצוי עצמי ורצון להמשיך קדימה לאתגרים חדשים. כמאמין גדול ברוטציה, אני סבור שיש לתת דוגמא גם במישור האישי, על מנת לאפשר כניסת כוחות רעננים לעמדות הניהול הבכירות.”

ד”ר פטרבורג עוזב את הכללית כאשר הקופה נותנת שירות ל- 3.7 מיליון לקוחות, גידול של כ-10% במספר המבוטחים. בתקופתו גדל תקציב הקופה מ- 10 מיליארד ל-14 מיליארד בשנה. מספר העובדים כיום  כ-30,000 .

ד”ר פטרבורג הוביל את שירותי בריאות כללית בתקופה קשה והפכה מקופת חולים מיושנת הסמוכה על כתפי ההסתדרות לארגון המוביל בארץ בתחום הבריאות ,עצמאי, דינמי ומתחדש. בקנה מידה עולמי הציב ד”ר פטרבורג את הקופה כארגון הבריאות השני בגודלו בעולם וכיום נהינת הקופה ממוניטין עולמי רב בניהול מערכות בריאות.

עם כניסתו לתפקיד, באפריל 1997, התאפיינה קופ”ח (בשמה הקודם דאז) בגרעון של כמיליארד , עזיבת מבוטחים גדולה ובעיות תפעול ושרות קשות. במהלך כהונתו של ד”ר פטרבורג גובש ובוצע רה-ארגון ומעבר לחטיבות, נבנתה אסטרטגיה כלל אירגונית חדשה שמטרתה היתה העלאת איכות השירות והטיפול הרפואי לחברי הכללית, תוך הפיכתם מ”חולים” ללקוחות. שינוי מינוח זה, שלווה בשינוי שם האירגון ל”שירותי בריאות כללית”, כלל בתוכו מגוון רחב של שינויים ובנית תהליכים חדשים לרבות הטמעת מערכות מחשוב ומידע מהמתקדמות בעולם.

במקביל פעל רבות לשיפור איתנותה הפיננסית של הכללית, תוך נקיטת צעדי התיעלות, שיפור תהליכים ובעיקר, עידוד הניהול העצמי (הביזור) במרפאות הקהילה ומחלקות בתי”ח. וכל זאת, כאשר, מספר הלקוחות הולך וגדל בהתמדה, וקביעת סטנדרטים חדשים ומתקדמים בתחום שירות לקוחות ואיכות הטיפול, ועליה בשביעות הרצון של הלקוחות ובתדמית האירגון.

בתקופת כהונתו הוקם הביטוח המושלם והוא משרת כיום 2 מיליון מבוטחים.

במכתבו של ד”ר פטרבורג המודיע על סיום כוהנתו, הודה ליו”ר הדרקטוריון, פרופ’ דן מיכאלי, למנהלים באירגון, לנציגות העובדים והרופאים, ובעיקר לכלל עובדי הכללית המסורים. כמוכן הביע את תיקוותו כי המנכ”ל החדש שיבחר יכנס לתפקידו כבר ברבעון האחרון של שנת 2002 למלאכת הכנת תוכניות עבודה לשנת 2003.

ד”ר פטרבורג, בן 51, שימש קודם לכן כמנהל מרכז רפואי סורוקה וכמנהל מחוז בכללית. בין תפקידיו הקודמים שימש כרופא אוגדתי וכסמר”פ צפון בצה”ל וסיים שירותו בדרגת סא”ל.

ד”ר פטרבורג, רופא ילדים במקצועו, ובעל תואר דוקטורט במינהל מערכות בריאות מאוניברסיטת קולומביה , ניו-יורק ומסטר בניתוח מערכות מידע ומיחשוב מ LONDON SCHOOL OF ECONOMICS-.

בברכה,

אתי שילינג

דוברת

זוהי כאמור הודעת הדוברת. בשוק כמובן כבר יש הערכות וסברות אחרות, חלקן אפילו הועלו בכתבה בהארץ (לרבות החשש מהשתלטות ההסתדרות “של” עמיר פרץ על שירותי בריאות כללית…סברה שהוכחשה).

אולי הפרזנטציה הבאה, אותה הציג ד”ר פטרבורג בכנס “רפואה במשבר” ב- 25/10/01 יכולה לשפוך אור על החלטה זו …?

לעיון במצגת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה