מה התוצאות של שימוש בהרחבת הצינור הנזו-לקרימלי בילדים באמצעות קטטר בלון?

חסימת הצינור הנזו-לקרימלי הינה בעיה שכיחה בילדים.
כיון שברוב המקרים החסימה נפתחת ספונטנית במהלך החדשים הראשונים לחיים, הטיפול המקובל הינו שמרני עם אנטיביוטיקה ומסג'ים של האיזור הנזו-לקרימלי. במידה שהחסימה נשארת מבצעים probing כפרוצדורה ראשונה. במידה והחסימה לא נפתחת יש המטפלים ב- probing חוזר ויש המבצעים העברת צינורית סיליקון למערכת הנזולקרימלית.
הרחבה באמצעות קטטר בלון הוצעה כטיפול חליפי.
במאמר מתוארים התוצאות של טיפול כזה בילדים אשר נשארו סימפטומטיים לאחר טיפול ראשוני.
העבודה בוצעה במחלקות העיניים והילדים של- St. Louis Children Hospital at Washington University School of Medicine, St. Louis, Missouri .

מהלך המחקר:
32 מקרים עוקבים של ילדים עם חסימה קבועה של הצינורית הנזו-לקרימלית לאחר ניסיון טיפולי קודם טופלו ב- probing עם הרחבה של הצינורית הדיסטאלית בעזרת קטטר בלון. לא נכללו מקרים עם חבלה לפנים, הפרעות סיסטמיות המערבות את מערכת הדמעות, או ציסטה של הצינור הלקרימלי. התוצאות נחשבו למוצלחות אם החולה הפסיק לחלוטין לסבול מאפיפורה ודקריוציסטיטיס והיה ניקוז דמעות נורמלי בבדיקה. תוצאה טובה היתה הפחתה ניכרת באפיפורה ועיכוב קל בניקוז הדמעות. אפיפורה בינונית שנשארה היוותה תוצאה בינונית ותוצאה גרועה היתה במקרים בהם לא היה כל שינוי במצב.

תוצאות:
מתוך 32 הילדים שהשתתפו במחקר, 20 סבלו מחסימה דו-צדדית ו- 12 מחסימה בצד אחד בלבד. תוצאות מצויינות נצפו ב- 9 ילדים שהיוו 28%. תוצאות טובות היו ב- 15 ילדים שהיוו 47%. תוצאות בינוניות היו ב- 7 ילדים 22% ותוצאות גרועות היו בילד אחד בלבד 3% .

מסקנות:
המסקנה של המאמר הינה שטיפול בקטטר בלון הינו בטוח ויעיל ברוב המקרים.

הערות:
למרות התוצאות היפות יש לזכור את המגבלות של עבודה מסוג זה ללא קבוצת ביקורת וללא רנדומיזציה. תוצאות כאלה לא יכולות לתת מענה באיזו מידה הטיפול החדש טוב יותר מקנולציה חוזרת או מאינטובציה עם צינורית סיליקון.

Balloon Catheter Dilation for Treatment of Persistent Nasolacrimal Duct Obstruction.
Gregg T Lueder
Am J Ophthalmol 2002;133:337-340

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה