מחקר אקראי גלוי בטיפול עם תורסמיד בהשוואה עם פורוסמיד, אצל מטופלים עם כשל לבבי.

American Journal of Medicine, 2001; 111: 513-520.

Open Label Randomized Trial of Torsemide Compared with Furosemide Therapy for Patients with Heart Failure

Michael D. Murray, PharmD, MPH, Melisa M. Deer, BS, Jeffrey A. Ferguson, MD, Paul R. Dexter, MD, Susan J. Bennett, DNS, Susan M. Perkins, PhD, Faye E. Smith, MA, Kathleen A. Lane, MS, Laruie D. Adams, MS, William M. Tierney, MD, D. Craig Brater, MD

מטרה
מכיוון שהזמינות הביולוגית (bioavailability) של קבלת פורוסמיד בדרך הפה אינה סדירה ולעתים קרובות חסרה, נבדקה ההשערה כי מטופלים עם כשל לבבי שטופלו עם טורסמיד, משתן שניתן לצפות את ספיגתו, ישיגו תוצאות קליניות חיוביות יותר מאשר אלו אשר טופלו עם פורוסמיד.

מטופלים ושיטות
בוצע ניסוי מחקרי גלוי אצל 234 מטופלים עם כשל לבבי כרוני (mean[±SD] age, 64±11years) (ממוצע [± SD] גיל, 64±11 שנים) ממערכת בריאות ציבורית עירונית.
המטופלים קיבלו טורסמיד בדרך הפה (n=113) או פורוסמיד (n=121) במשך שנה אחת. נקודת הסיום הראשונית היתה אשפוז מחדש בבית החולים עקב כשל לבבי. נקודות הסיום המשניות כללו אשפוז מחדש עקב כל הסיבות של מערכת הלב וכלי הדם- קרדיו-וסקולריות ועקב כל הסיבות כמו, מספר ימי אשפוז בבית חולים ובעיות של איכות חיים עקב בעיות בריאותיות.

תוצאות
בהשוואה למטופלים בפורוסמיד, המטופלים בטורסמיד נצרכו לפחות אשפוזים מחדש עקב כשל לבבי (39 [32%] vs. 19 [17%], P <0.01) (39 [32%] לעומת 19 [17%], P <0.01). או עקב כל הסיבות הקרדיו-וסקולריות (71 [59%] לעומת 50 [44%], P=0.03).
לא היה שוני בשיעור האשפוזים עקב כל הסיבות האחרות (92 [76%] לעומת 80 [71%], P=0.36).
למטופלים שטופלו בטורסמיד היה צורך באופן משמעותי בפחות ימי אשפוז עקב כשל לבבי (106 לעומת 296 ימים, P=0.02).
שיפור בקושי בנשימה, דיספנאה ועייפותבהשוואה למצב הפתיחה היו גבוהים יותר בקרב המטופלים בטורסמיד, אך ההבדלים היו משמעותיים סטטיסטית רק במקרים של עייפות scores בחודשים 2,8 ו-12.

מסקנות:
בהשוואה למטופלים בפורוסמיד, המטופלים בטורסמיד, נהנו מהפחתה בימי האשפוז מחדש,עקב כשל לבבי ועקב כל הסיבות הקרדיו-וסקולריות, וגם סבלו פחות מעייפות.
באם התוצאות שהתקבלו יאושרו בניסויים שאינם גלויים, יתכן והטורסמיד יכול להיות משתן loop מועדף עבור מטופלים עם כשל לבבי כרוני.

נראה שההסבר לתצאות המשופרות הוא כתוצאה ההספיגה הטובה יותר של ה- TORSEMIDE.
ניתן רק להצטער על כך שתרופה זו עדיין אינה זמינה בארץ .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה