הערכת תוצאות טיפול ב-Apixaban בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר TAVR (מתוך JACC Cardiovasc Interv)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר ניתוח TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) סיכון מוגבר לסיבוכים, כולל תמותה, בהשוואה לחולים במקצב סינוס תקין. יתרה מזאת, בחולים עם פרפור פרוזדורים תוצאות טובות יותר משמעותית בתוצא בטיחות משולב לאחר 30 ימים, כאשר טופלו ב- Apixaban (אליקוויס), במקום בקומדין.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של פרפור פרוזדורים על תוצאות TAVR ולבחון את הבטיחות והיעילות של Apixaban בהשוואה לקומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר TAVR.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין הערכה שיטתית של טיפול בנוגדי-קרישה שאינם אנטגוניסטים לוויטמין K בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר TAVR. מבין 617 החולים שנכללו במחקר, 55.9% (345 חולים) היו במקצב סינוס ו-44.1% (272 חולים) בפרפור פרוזדורים. מעקב קליני הושלם לאחר 30 ימים ו-12 חודשים.

תוצא הבטיחות המוקדם לאחר 30 ימים היה נפוץ יותר משמעותית בחולים עם פרפור פרוזדורים, בהשוואה לאלו במקצב סינוס (23.2% לעומת 11%). במהלך 12 חודשי המעקב, תוצא סיום משני שכלל תמותה מכל-סיבה ואירועים מוחיים היה נפוץ יותר משמעותית בחולים עם פרפור פרוזדורים (20.6% לעומת 9.7%), בעיקר עקב שיעור מוגבר של תמותה מכל-סיבה (19.1% לעומת 7.8%). מבין החולים עם פרפור פרוזדורים, 51.8% טופלו ב- Apixaban ו-48.2% טופלו בקומדין.

החוקרים מדווחים על שיעור נמוך יותר של תוצא בטיחות מוקדם בחולים עם פרפור פרוזדורים, שטופלו ב- Apixaban, בהשוואה לחולים שטופלו בקומדין (13.5% לעומת 30.5%), עם מספר נמוך יותר של מקרי אירוע מוחי (2.1% לעומת 5.3%) לאחר 30 ימים ולאחר 12 חודשים (1.2% לעומת 2%).

בחולים לאחר TAVR, פרפור פרוזדורים לווה בשיעור מוגבר משמעותית של תמותה מכל-סיבה לאורך 12 חודשי מעקב. תוצא הבטיחות המוקדם בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת Apixaban היה פחות נפוץ משמעותית בהשוואה לחולים תחת טיפול בקומדין.

JACC Cardiovasc Interv 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה