הערכת תביעות לאחר ניתוח ראשוני או חוזר להחלפה מלאה של מפרק הברך (J Am Acad Orthop Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Orthopaedic Surgeons מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי על אורתופדים להמשיך ולהתמקד במניעת סיבוכים ובהדרכת חולים לפני-ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך. ייעוץ טרום-ניתוחי בנוגע לסיכונים להקלה לא-מלאה בכאב, עשוי להפחית משמעותית את מספר התביעות לאחר ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של הברך.

לצד העליה במספר ניתוחי החלפת מפרק ברך, חלה גם עליה בסיבוכים משנית לניתוח זה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות סיבות נפוצות ומגמות כלכליות עקב תביעות רשלנות רפואית לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך.

החוקרים בחנו תביעות רשלנות רפואית שנגעו לניתוח ראשוני וניתוח חוזר של החלפה מלאה של מפרק הברך. הפרוצדורות בוצעו בין 1982 ועד 2012 ע”י אורתופדים שהיו מבוטחים כנגד רשלנות רפואית בניו-יורק.

החוקרים זיהו 69 ניתוחים ראשוניים ו-8 ניתוחים חוזרים להחלפה מלאה של מפרק הברך. כל המקרים בוצעו בין 1982-2012; כל התביעות נסגרו בין 1989-2015. הגורם הנפוץ ביותר שהוביל לתביעות במקרים של ניתוח ראשוני היה כאב כרוני או חוסר שביעות רצון ב-12 מקרים, לאחריהם שיתוק עצבי בשמונה מקרים, נפילות בבית החולים לאחר הניתוח בחמישה מקרים ופקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי בשלושה מקרים.

סיבוכים רפואיים כללו ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome), דום לב ופצעי לחץ. קונטרקטורות היו הכי נפוצות לאחר ניתוח חוזר להחלפה מלאה של מפרק הברך (שלושה מבין שמונה מקרים). סכום הפשרה הגדול ביותר עמד על 2.42 מיליון דולרים. היקף ההוצאה הממוצע משנית להגנה מפני תביעות אלו עמד על 66,365 דולרים.

נראה כי המסר החשוב ביותר העולה מהמחקר הוא כי הסבר טרום-ניתוחי אודות הסיכונים להקלה לא-מלאה בכאב עשוי לצמצם משמעותית את מספר התביעות לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך.

J Am Acad Orthop Surg. 2017;25(10):e235-e242

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה