הוגשה הצעת חוק שתאפשר גם ללא רופאים להתמודד על ניהול בתי חולים (דהמרקר)

חברת הכנסת רויטל סויד , מהמחנה הציוני (בתמונה) הגישה היום הצעת חוק לשינוי פקודת בריאות העם, כך שייקבע כי משרת מנהל בית חולים לא תיוחד רק לרופאים.

כזכור, התנהלה לאחרונה עתירה בנושא בבית המשפט העליון (של איריס לוונשטיין שביקשה להתמודד על המכרז לניהול בית חולים וולפסון) כשבסופו של דבר קבע כי משרד הבריאות לא חרג מסמכותו באופן בלתי?סביר כשהגביל את המכרז לרופאים בלבד.

עם זאת, בית המשפט ציין כי “דחיית העתירה אינה סותמת את הגולל על בחינה מחודשת בעתיד של מודל הניהול על ידי הגורמים המוסמכים — אף מצופה שכך ייעשה”

חה”כ סויד מצוטטת בדהמרקר כך : “מנכ”ל בית חולים אינו נדרש לטפל בחולים, אלא לנהל ארגון מורכב המעסיק מאות עובדים ושולט בתקציבים גדולים. מועמד לתפקיד צריך להיבחן על פי הניסיון וכישורי הניהול של מערכות ואנשים. במרבית מדינות העולם מנהלי בתי חולים אינם רופאים. הרי גם מנכ”ל משרד הבריאות אינו רופא, מנכ”ל אל על אינו טייס ומנכ”לי קופות החולים אינם רופאים. נראה כאילו הסיבות המניעות את כותבי המכרז לניהול בתי החולים, שדורשים מהמועמדים להיות רופאים בהכשרתם, נובע מרצונם לשמור על גילדה מקצועית סגורה, בבחינת אופציות קידום לרופאים שמאסו בתפקידי הרפואה — ואסור לנו לתת לזה יד”.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת: סוגיה קצת מורכבת… בודאי מוסכם שמנהל מחלקה בבית חולים אינו יכול שלא להיות רופא..מה עם מנהל אגף/חטיבה ? כנראה שגם.. התומכים בהשארת המצב הנוכחי סבורים שרק למי שיש לו ידע ונסיון מעשי בטיפול בחולים יכולים להיות הכלים והקישורים לנהל בית חולים, מוסד שבו להחלטות המנכ”ל עשויות להיות השלכות יום יומיות על חיי אדם. נראה שישנה הסכמה על כך שעל המועמדים הרופאים לעבור גם הכשרה ניהולית מתאימה . התומכים בשינוי מאמינים שניהול הוא ניהול הוא ניהול, ולא כל כך משנה מה מנהלים…

לפני מס’ חודשים הרצנו סקר באתר שיתופי המקרים והסקרים שלנו e-medcase והתקבלו התוצאות הבאות :

כלומר, 55% מסכימים בהחלט בהשארת המצב הנוכחי, 29% תומכים בשינוי והשאר לא בטוחים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה