ההשפעה של נגיחות כדור במסגרת משחקי כדורגל על התפקוד הקוגניטיבי (Front Neurol)

עבור שחקני כדורגל, נגיחות בכדור בקביעות עשויות להשפיע באופן משמעותי יותר על התפקוד הקוגניטיבי מחבלות ראש אקראיות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מארצות הברית, שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת Neurology.

החוקרים גייסו למחקר 308 משתתפים בגילאי 18-55 שנים, אשר שיחקו במשך לפחות חמש שנים והיו שחקנים פעילים במשך לפחות שישה חודשים בכל שנה. המשתתפים מילאו שאלונים שכללו פרטים אודות משחקי כדורגל במהלך השבועיים האחרונים, כולל מספר הפעמים שנגחו בכדור ואם סבלו מחבלת ראש לא-מכוונת. הם גם השלימו בדיקות להערכת למידה מילולית, זיכרון מילולי, מהירות פסיכו מוטורית, קשב וזיכרון עבודה.

המשתתפים השלימו את הסקרים וערכו את המבחנים לפחות פעם אחת במרווחים של 3-6 חודשים לאורך השנתיים הבאות.

בממוצע, השחקנים נגחו בכדור 45 פעמים במהלך השבועיים שנכללו בתקופת השאלון. עם זאת, מחצית מהגברים נגחו בכדור לפחות 50 פעמים ומחצית מהנשים עשו כן לפחות 26 פעמים.

במהלך אותה תקופת זמן, כשליש מהשחקנים דיווחו על לפחות חבלת ראש לא-מכוונת אחת, דוגמת חבלת ראש מצד שחקן אחר או נפילה לרצפה או פגיעה מקורת השער.

בקרב השחקנים שדיווחו על היקף הנגיחות הגדול ביותר תועדו התוצאות הכי פחות טובות במשימות תפקודיות המושפעות מנזק מוחי. עם זאת, ההשפעה על הזיכרון הייתה גבולית.

החוקרים מצאו כי בתת-קבוצה של שחקנים ישנה השפעה שלילית על התפקוד הקוגניטיבי, המיוחסת רק לנגיחות כדור וכי חבלות או זעזועי מוח אינם מספקים הסבר להשפעה על התפקוד הקוגניטיבי. נראה כי הבעיה נובעת מההשפעות המינוריות החוזרות בתדירות הרבה יותר גבוהה.

השינויים בתפקוד הקוגניטיבי לא הובילו לליקוי גלוי, אך צוות החוקרים חושש מפני נזק אפשרי בטווח הארוך.

Front Neurol 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה