מנהל המזון והתרופות האמריקאי מוסיף אזהרה בנוגע לסיכון לדלקת שריר הלב בעקבות חיסונים כנגד קורונה (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הוסיף אזהרה לעלוני המידע המצורפים לחיסוני פייזר ומודרנה כנגד נגיף הקורונה, כאשר מומחים ממשיכים לבחון את המקרים של דלקת שריר הלב, אשר תועדו במקרים נדירים לאחר החיסונים אך נפוצים יותר בגברים צעירים ובבנים מתבגרים.

באזהרה מוסבר כי היארעות מקרי דלקת שריר הלב הייתה גבוהה יותר לאחר מנת החיסון השנייה של חיסון כנגד קורונה של חברת פייזר או מודרנה, כאשר כאבי חזה ותסמינים אחרים הופיעו בתוך מספר ימים עד שבוע. בנוכחות תסמינים המרמזים לדלקת שריר הלב או קרום הלב יש להפנות את המחוסנים להערכה רפואית.

על-בסיס הנתונים המוגבלים, במרבית המקרים התסמינים חלפו, אך אין מידע רב אודות סיבוכים אפשריים בטווח הארוך.

למרות האזהרה, חברי ועדה מטעם ה-FDA הביעו תמיכה רבה בהמשך מתן החיסונים לצעירים בגילאי 12 עד 29 שנים. על-פי המידע הקיים, התועלת של החיסון עולה בבירור על הסיכונים האפשריים הכרוכים בקבלת החיסון.

המומחים מסבירים כי מדובר בתופעת לוואי נדירה מאוד וכי רק חלק קטן מאוד מהמחוסנים יפתחו את הדלקת לאחר החיסון. חשוב מכך, במרבית הצעירים שמפתחים את הדלקת הלבבית מדובר בתסמינים קלים וחולפים לבד עם טיפול מינימאלי, או ללא כל טיפול. בנוסף, ידוע כי דלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב מופיעות בשכיחות הרבה יותר גבוהה בחולים שנדבקו בנגיף הקורונה והסיכון הלבבי עקב הזיהום הנגיפי עלול להיות חמור יותר.

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממשיכים לבחון את הקשר בין חיסונים המבוססים על רנ”א שליח ודלקת לבבית, כולל הבדלים אפשריים בין החיסונים. מהנתונים הזמינים עולה כי מבין 323 מקרים שנבחנו ע”י המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 309 חולים אושפזו בבית חולים, 295 שוחררו מבית החולים וב-218 (79%) התסמינים חלפו. במרבית המקרים, הדלקת הלבבית לאחר החיסון הגיבה לטיפול מינימאלי.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה