טיפול ב-Remdesivir עשוי להפחית את הסיכון לאשפוז של חולים שאינם מחוסנים כנגד נגיף הקורונה (New England Journal of Medicine)

קורונה

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי מתן תוך-ורידי של Remdesivir (וקלורי) הניתנת בעיקר לחולים עם COVID-19 בדרגה חמורה, עשוי למנוע את הצורך באשפוז של לא-מחוסנים.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 562 משתתפים לא-מחוסנים בתקופה שבין ספטמבר 2020 ועד אפריל 2021. כל המשתתפים במחקר היו בסיכון גבוה להתפתחות מחלה חמורה על-רקע זיהום בנגיף הקורונה בשל גילם (המשתתפים היו לאחר גיל 60), או מאחר סבלו ממחלת רקע, דוגמת השמנה או סוכרת.

אחד החסרונות העיקריים של המחקר נובע מכך שהממצאים מבוססים על נתונים שנאספו לפני הופעת וריאנט דלתא או אומיקרון.

מהנתונים עולה כי התרופה עשויה לסייע למחוסנים וגם ללא-מחוסנים ולמנוע את הצורך באשפוז, מרכיב חשוב על-רקע העליה הנוכחית בהיקף מקרי ההדבקה בזן אומיקרון, המאיימים להציף את מערכת הבריאות ברחבי העולם.

החוקרים מסבירים כי מהעדויות עולה כי שלושה ימי טיפול ב- Remdesivir עשוי לשחק תפקיד חשוב במניעת פניות לבית חולים של חולים עם COVID-19. למרות שבתי החולים ערוכים לטפל בחולים במידת הצורך, יש עדיפות לטיפול מונע והתערבות מוקדמת להפחתת הסיכון להתקדמות המחלה ולאפשר לחולים שאינם נדרשים לתוספת חמצן להחלים בביתם, במקרים מתאימים.

Remdesivir הינו התכשיר האנטי-ויראלי הראשון אשר אושר כנגד COVID-19 ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

New England Journal of Medicine, 2021

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה