תוצאות מבטיחות ל- Zilucoplanלטיפול בחולים עם מיאסתניה גראביס (מתוך Medscape)

מנתונים חדשים ממחקר RAISE בשלב 3 עולה כי התכשיר הניסיוני Zilucoplan ממשיך להדגים תוצאות חיוביות בטיפול במבוגרים עם מיאסתניה גראביס מוכללת, לאחר שהתרופה ענתה על התוצא העיקרי והתוצאים המשניים וכן נסבלה היטב.

ברקע למחקר מסבירים המומחים כי Zilucoplan הינו טיפול הניתן באופן עצמי בזריקה תת-עורית ופועל לעיכוב מרכיב C5 של מערכת המשלים ומונע יצירת קומפלקסים התוקפים את הממברנות.

בהשוואה לפלסבו, Zilucoplan הוביל לשיפור משמעותי קלינית ומובהק סטטיסטית במדד Myasthenia Gravis Activities of Daily Living Profile לאחר 12 שבועות, אשר היה התוצא העיקרי של המחקר. בנוסף, הטיפול התרופתי ענה על כל תוצאי הסיום המשניים, כולל שיפור משמעותי במדדי Quantitative Myasthenia Gravis, מדד Myasthenia Gravis Composite Score ומדד MG-QoL15r לאחר 12 שבועות.

עוד מדווחים החוקרים כי Zilucoplan נסבל היטב, ללא סוגיות בטיחות מג’וריות ולא-צפויות בהשוואה למחקרים מוקדמים יותר להערכת התרופה. אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול היו דומים בזרוע Zilucoplan ובזרוע הפלסבו.

ממצאי המחקר הנוכחי בשלב 3 תומכים בתוצאות חיוביות של Zilucoplan בחולים עם מיאסתניה גראביס מוכללת בשלב 2. התוצאות העדכניות מספקות סיבה נוספת להאמין כי Zilucoplan מהווה צעד נוסף המספק מענה לצרכים שלא זכו למענה בקרב חולים עם מיאסתניה גראביס מוכללת.

התוצאות המלאות של מחקר RAISE יוצגו במהלך כנס רפואי במהלך השנה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה