כירורגיה כלי דם

נגיף הקורונה פוגע בדנ”א ושונה מאוד מנגיף השפעת (Immunology)

קורונה

נגיף הקורונה גורם נזק לדנ”א בלב ומשפיע על הגוף בצורה שונה מאוד מנגיף השפעת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Immunology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הלבבות של חולים שהלכו לעולמם עקב COVID-19, שפעת, או גורמים אחרים. ממצאי המחקר עשויים לסייע בהבנה טובה יותר את הסיבות לשיעור הגבוה יותר של סיבוכים במקרים של הדבקה בנגיף הקורונה.

מדגם המחקר כלל הערכה של לבבות של 7 חולים שנדבקו בקורונה, שני חולים שנדבקו בשפעת ושישה חולים שהלכו לעולמם מסיבות אחרות והחוקרים בחנו את פרופיל הדנ”א של החולים להערכת הבדלים ברקמות הלב של החולים.

לאור מחקרים קודמים אודות נזקים לבביים על-רקע זיהום בנגיף הקורונה, החוקרים ציפו לזהות סמני דלקת נרחבת בלב. במקום זאת, הם מצאו כי סמני הדלקת היו מדוכאים בלב וסמני נזק ותיקון דנ”א היו הרבה יותר גבוהים.

החוקרים מבהירים כי הם עדיין אינם יודעים להסביר מה הגורם ברקע, אך מהנתונים עולה כי הנזק של נגיף הקורונה הינו בדמות נזק לדנ”א ולא עליה בתהליכי דלקת. לאור זאת, ישנם תהליכים אחרים המעורבים בפגיעה הלבבית במקרים אלו ויש להמשיך לבחון את הנושא.

הנזק ללב דומה לאופן בו מחלות כרוניות כמו סוכרת וממאירות באות לידי ביטוי בל, כאשר ברקמת הלב יש עדות לנזק לדנ”א.

ממצאי המחקר מעידים כי נגיף הקורונה גורם באופן ייחודי נזק לדנ”א, פגיעה אשר לא תועדה בקרב חולים עם שפעת. החוקרים מקווים כי מחקרים נוספים יסייעו לפתח מודלי סיכון לזיהוי החולים בסיכון מוגבר לסיבוכים חמורים של נגיף הקורונה, אשר עשויים לסייע לרופאים לספק טיפול מוקדם לחולים.

 

Immunology, Oct 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה