כירורגיה כלי דם

שיעורי הצלחה גבוהים להתערבות כלילית מילעורית במקרים של חסימה מלאה כרונית (JACC Cardiovasc Interv)

הגישה ההיברידית לפתיחת חסימה מלאה כרונית (CTO או Chronic Total Occlusion) עם התערבות כלילית מילעורית הייתה מוצלחת בקרוב ל-9 מכל 10 חולים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JACC: Cardiovascular Interventions.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את הטכניקות והתוצאות של התערבות כלילית מילעורית לטיפול בחסימה כלילית מלאה בקבוצה מגוונת של חולים ומנתחים בשתי יבשות. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבות כלילית מילעורית למקרים של חסימה כלילית מלאה התפתחה לצד שיפור בציוד ובטכניקות. כעת הם ביקשו לבחון את הנתונים הקליניים, אנגיוגרפיים ופרוצדוראליים של 3,122 התערבויות לפתיחת חסימה כלילית מלאה, שבוצעו ב-3,055 חולים ב-20 מרכזים בארצות הברית, אירופה ורוסיה.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 65 שנים, 85% היו גברים, עם שכיחות גבוהה של סוכרת (43%), אוטם לבבי קודם (46%), ניתוח מעקפים קודם (33%) והתערבות כלילית מילעורית קודמת (65%). כלי המטרה עם חסימה כלילית מלאה היה העורק הכלילי הימני (55%), עורק כלילי שמאלי-קדמי יורד (24%) ועורק ה-Circumflex השמאלי (20%).

מדדי J-CTO (Multicenter Chronic Total Occlusion Registry of Japan) ו-PROGRESS CTO (Prospective Global Registry for the Study of Chronic Total Occlusion Intervention) עמדו על 2.4 ו-1.3, בהתאמה. שיעורי ההצלחה הטכניים והפרוצדוראליים עמדו על 87% ו-85%, בהתאמה, ושיעור סיבוכים מג’וריים באשפוז עמד על 3%.

הגישה הצולבת המוצלחת כללה החדרה אנטגרדית של החוט ב-52%; רטרוגרדית ב-27.1%; וכניסה חוזרת אנטגרדית ב-20.9%; מעל גישה צולבת אחת נדרשה ב-40.9%. חציון נפח חומר הניגוד, מינון הקרינה וזמן פרוצדורה ושיקוף עמדו על 270 מ”ל, 2.9 Gy, 123 דקות ו-47 דקות, בהתאמה.

החוקרים כותבים כי התערבות כלילית מילעורית לחסימה כלילית מלאה מלווה בשיעורי הצלחה גבוהים ושיעור סיבוכים מתקבל על הדעת, במרכזים שונים בארצות הברית, אירופה ורוסיה.

JACC Cardiovasc Interv. Published April 26, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה